גנץ חשף תיעוד מהלווין: 4 ספינות צבאיות איראניות – בים האדום

שר הביטחון בני גנץ חשף בוועידת האקונומיסט ביוון והציג הוכחות ל"נוכחות חריגה ורציפה של איראן שלא ראינו לפחות בעשור האחרון" • הזהיר: הניסוי שערכה איראן לאחרונה במשגר לוויינים - יכול להביא לאיום גם על מרכז אירופה
חיים טוויל
ו' תמוז התשפ"ב / 05.07.2022 17:48

שר הביטחון בני גנץ חשף היום (שלישי), בנאום שנשא בוועידת האקונומיסט המתקיימת ביוון, תמונות לוויין חריגות מהחודשים האחרונים – של ארבע ספינות צבאיות איראניות בים האדום, והזהיר מפני התבססותה של איראן במזרח התיכון וההשלכות של מצב כזה.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

“הנוכחות של הכוחות הצבאיים של איראן בים האדום בחודשים האחרונים היא המשמעותית ביותר מזה עשור”, אמר השר גנץ. “איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור בכלל, ובמרחב הימי בפרט והיא מתבססת צבאית בים האדום, עם ספינות צבאיות שמפטרלות באופן חריג. זהו איום ישיר על המסחר, האנרגיה והכלכלה העולמית”.

שר הביטחון הוסיף: “איראן היא הדוגמה המובהקת לאיום אזורי ועולמי נרחב –  לאחרונה ביצעה איראן ניסוי במחוז סמנאן במשגר לוויינים, שהטכנולוגיה שלו תוכל לשמש לפיתוח טיל בין-יבשתי ארוך טווח. טיל כזה, יוכל להוות איום על מרחבים במרכז אירופה. גם כטב”מים מתקדמים פעילים ומערכות טילים נוספות שאיראן מפתחת, יכולים להגיע כבר כעת בהינתן החלטה לטווחים של אלפי קילומטרים –  כולל לאזור בו אנו נמצאים”.

צילום: דוברות משרד הבטחון

על יירוט הכטב”מים של חיזבאללה ששוגרו לאזור אסדת ‘כריש’ אמר: “הפעולה הזו היא קודם כל נגד אזרחי לבנון, שנאנקים תחת קשיים כלכליים. כל זאת בשירות משטר האייתוללות האיראני והאינטרסים שלו באזור. לפעולות חיזבאללה, שאין בהן תוחלת מבצעית, יש פוטנציאל להביא למיסקלקולציה ולערעור היציבות. הניסיון של חיזבאללה, מראה שהם לא רואים נכון את המציאות באזור. ישראל מפקחת על כל הנעשה בסביבתה, ותגיב בעוצמה מול מי שינסה לפגוע באזרחיה ובתשתיותיה. לצד זאת, אנו נכונים לעבוד ביחד עם שותפים ולבנות יציבות ושגשוג באזור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות