לאחר 23 שנים כחבר כנסת: יובל שטייניץ פורש מהחיים הפוליטיים

ח״כ יובל שטייניץ מהליכוד לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-25 • "לאחר 23 שנים כחבר כנסת הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי" • נתניהו: "היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשפ"ב / 05.07.2022 13:44

השר לשעבר, ח”כ יובל שטייניץ, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים – והודיע ליו”ר הליכוד בנימין נתניהו כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

שטייניץ, לשעבר יו”ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כיהן כשר האוצר ושר האנרגיה, ולזכותו תרומה גדולה מאוד בתחומי הכלכלה והביטחון בשני העשורים האחרונים.

ד”ר שטייניץ בן ה-64 כיהן כשר האנרגיה ושר משאבי המים, שר האוצר וכשר לנושאים אסטרטגיים וענייני מודיעין. הוא נשוי לגילה כנפי-שטייניץ, שופטת בית המשפט העליון. הם הורים לשלושה ומתגוררים במבשרת ציון.

שטייניץ אמר: “לאחר 23 שנים כחבר כנסת – שבמהלכן זכיתי לכהן בתור שר האוצר, שר המודיעין, שר האנרגיה ויו”ר ועדת החוץ והביטחון – הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי”.

הוא הוסיף: “אני גאה בהישגים שהשגתי במסגרת תפקידיי השונים, בכלכלה, במדינאות ובביטחון. חלקם בעלי משמעות היסטורית, כגון: חשיפת תוכנית הגרעין הסורית; המצאת התקציב הדו שנתי הראשון מסוגו בעולם; הכנסתה של ישראל ל-OECD; חילוצה של הכלכלה מהמשבר הגלובלי 2009-2012; ומתווה הגז והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה.

“אני מודה לחברי הליכוד ולכל עם ישראל, על הזכות הנדירה שנפלה בחלקי לשרת את המולדת ולהשפיע בנושאים הנוגעים לקיומה ולשגשוגה של המדינה. אני מעמיד את עצמי לרשות חבריי בליכוד במערכת הבחירות, בתקווה שהתוצאות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי, ותאפשרנה את הקמתה של ממשלה לאומית ואיכותית בהובלת נתניהו והליכוד”.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הודה לשטייניץ: “חברי ד”ר יובל שטייניץ היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה. המאבק המשותף שלנו להוצאת הגז מהמים, חרף כל הלחצים הפופוליסטים, הביא עשרות מיליארדים לאזרחי ישראל – בחינוך, ברווחה, בבריאות ובתשתיות.

“כשר אוצר יובל פעל להורדת מחירים ומיסים וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הוא היה שותף להחלטות חשובות במיוחד לביטחון ישראל. אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו. בהצלחה יובל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזמן
    05/07/2022 15:56
    ישמע-אל
  1. ח”כ יובל שטייניץ עושה נכון בפרישתו עכשיו. מול הסיכוי שאדונו נתניהו יזכה בבחירות אבל הוא יישאר מחוץ לחדר הממשלה עדיף לפרוש ולשמור על הכבוד האישי. ועוד לא דברנו על העובדה שיצטרך לשבת ליד האמסלם ידידו