בני זאבי הנאשם ברצח הנער נסים שטרית ז”ל שוחרר למעצר בית

כחצי שנה לאחר שהואשם ברצח הנער נסים שטרית ז"ל, לפני 36 שנים, בית המשפט העליון קבע כי בנימין זאבי ישוחרר למעצר בית בחווה חקלאית בגוש עציון • מאיר שטרית, אחיו של ניסים ז"ל: "מקבל פרס. אנשים עלולים לחשוב שהפרשה מתמוססת ויפחדו לדבר"
חרדים 10
ו' תמוז התשפ"ב / 04.07.2022 22:59

בני זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי הי”ד, הנאשם ברצח הנער ניסים שטרית ז”ל, שוחרר למעצר בית בחווה חקלאית בגוש עציון. בנוסף הוא יפקיד ערבות בסך רבע מיליון שקלים. כך דווח שלומי הלר ב’וואלה’. 

על פי הוראת בית המשפט, זאבי ישהה בחווה החקלאית קשואלה בגוש עציון.

יחידת מעוז של שירות בתי הסוהר, הממונה על פיקוח אלקטרוני על עצורים ואסירים ששוחררו למעצר בית, מסרה את חוות דעתה בנושא ואמרה כי שחרורו של זאבי למבנה, חווה שהוכשרה עבור מגורים, ישים ואין מניעה לפיקוח אחריו.

מנגד, מאיר שטרית, אחיו של ניסים ז”ל אמר אתמול בדיון בבית משפט העליון, כי זאבי “מקבל פרס. אנשים עלולים לחשוב שהפרשה מתמוססת ויפחדו לדבר”.

בהחלטתה אמרה השופטת גילה כנפי שטייניץ כי אמנם המעשה המיוחס לזאבי “הוא מן החמורים בספר החוקים, ומסוכנות עושהו ברורה. לכך מצטרף החשש להימלטות מן הדין הנגזר מחומרת העונש הצפוי למשיב ככל שיורשע בדין”.

אולם, היא הוסיפה, כנגד אלה “קיימים בעניינו של המשיב גורמים משמעותיים המפחיתים את הסיכון הנשקף ממנו חרף העבירה החמורה המיוחסת לו, בהם: העובדה שהעבירה בוצעה לפני שנים רבות; גילו המבוגר של המשיב הנושק לגיל 70; והעדר עבר פלילי לפני או אחרי העבירה המיוחסת לו בכתב האישום”.

זאבי, ממשיך להכחיש את המיוחס לו וכופר באישומים נגדו.

ב’וואלה’ צוין, כי בינתיים חצי שנה לאחר הגשת כתב האישום, ההליך המשפטי של השניים לא מתקדם. בעניינו של שרביט לא נרשמה התקדמות משמעותית בשל אי מינוי סנגור קבוע, זאבי מינה רק לאחרונה עורכי דין שייצגו אותו בתיק, ככל הנראה בשל סחבת משפטית.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, זאבי וברוך שרביט היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז”ל, כחלק מפעילות משמרות הצניעות של קהילת ‘שובו בנים’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות