כהנא נגד ממשלת ימין: “ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד”

סגן השר לשירותי דת מ'ימינה' פונה שמאלה? שוקל להצטרף לכחול לבן של גנץ • "המטרה שלי להמשיך את המסע שאותו התחלתי יחד עם בנט"
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"ב / 03.07.2022 10:17

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא שוקל את דרכו הפוליטית, ועשוי להודיע היום (ראשון) על פרישה מסיעת ימינה.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

כהנא מתלבט בין שתי מפלגות שאליהן יצטרף: תקווה חדשה של גדעון סער וכחול לבן של בני גנץ. נטיית ליבו היא להצטרף לגנץ.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב כהנא: “המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט. לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל.

“להמשיך ולפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה מתוך הסכמות רחבות ולא במלחמות דת. להמשיך ולהיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית.

“לאלו שנותנים לכולם להיכנס לבית הכנסת שלהם, לאלו שמחזירים שלום ליד מושטת גם של מי שחושב אחרת מהם, ולאלו שמוכנים להעביר כוס מים גם ליריב פוליטי. לאלו שזוכרים שהתפקיד שלנו הוא לחבר ולאחד”.

כהנא סיפר: “בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה. תודה רבה לכל התומכים וגם למי שלא… טוב שאנחנו חיים בדמוקרטיה”.

מפלגת ימינה בראשות איילת שקד נערכת לבחירות החמישיות, כשהרכב הרשימה לא ברור וגם קהל היעד של המפלגה עדיין אינו ידוע.

שניים מחברי הסיעה, עידית סילמן וניר אורבך, צפויים לקבל שיריון בליכוד, וכדי לקבל את מימון המפלגות תזדקק איילת שקד לפחות לעוד שני חברי כנסת שיישארו עמה לבחירות הקרובות.

לפי דיווח ב’ידיעות אחרונות’, מי שצפוי לתמוך בשקד הם ח”כ שירלי פינטו וח”כ אביר קארה.

כמו כן, בימינה יבצעו סקר כדי להבין מי הוא קהל שאליו תכוון המפלגה, ומי האנשים הנכונים לרוץ איתם לבחירות. יו”ר ימינה שקד מתכננת לפנות לקהל רחב, עם המסר שהיא זו שתחבר בין הגושים לממשלת אחדות, שתייצג את רצון העם ותוכל להמשיך לקדם יוזמות ורפורמות כלכליות. שקד טוענת כי לא תפסול ממשלה עם שני הקצוות – בן גביר ומנסור עבאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות