הכתב משה נוסבאום חשף: ‘סובל ממחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא’

כתב המשטרה של חדשות 12 משה נוסבאום חשף בפני עמיתיו כי אובחן עם ניוון שרירים: "זה לא נעים, אבל אין צורך למהר ולהיפרד. אני חי ובועט - אולי קצת יותר לאט"
אבי כץ
ד' תמוז התשפ"ב / 02.07.2022 22:36

משה נוסבאום, כתב המשטרה של חדשות 12, חשף כי אובחן עם ALS – מחלת ניוון שרירים.

במייל ששיגר לעמיתיו בערוץ הבהיר נוסבאום בן ה-68, כי בכוונתו להמשיך להופיע בטלוויזיה, אך במינונים נמוכים יותר.

“אני מניח שבעת האחרונה חלק מכם נשאל מה קרה לי ולמה אני מדבר לאט, אפילו אותי שאלו”, כתב נוסבאום לחבריו בחדשות 12. “לפיכך אני מוצא לנכון לשתף אתכם בהערכה המסתמנת בתום שורה של בדיקות ופגישות עם רופאים מומחים.

“על פי הערכה זאת, אני בשלבים ראשונים של ALS – מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא. כן, זה לא נעים. משפחתי ואני מודעים להשלכות ונערכים בהתאם. לא, אין צורך למהר להיפרד, לנחם או להספיד אותי. אני עדיין חי ובועט – אולי קצת יותר לאט.

“נכון לעכשיו, בכוונתי להמשיך לעבוד, אם כי מטבע הדברים אני מוריד הילוך (ממילא מספר השוטרים הולך ופוחת ולכן גם מספר הדיווחים יורד בהתאמה). כדי לא ‘לתקוע’ את המהדורות, אופיע פחות מול מצלמה, אך עדיין אמשיך לכסות את התחום ובעת הצורך – ולא יעזור לסודרי ולהלפגוט כלום – אשב באולפן ואוציא להם את הנשמה… כך גם בתוכניות אחר הצהריים”.

הוא הוסיף ועידכן: “ההחלטה על המשך העבודה התקבלה בעצה אחת עם אבי וייס זה המקום לייחד כמה מילים על ההתנהלות של עורכי המהדורה והתוכניות – ובעיקר של אבי – בכל הנוגע אלי: העובדה שהתאפשר לי להמשיך לשדר בחודשים האחרונים למרות הדיבור האיטי והחריג באה מתוך החלטה אמיצה במיוחד, ערכית, יוצאת דופן וראויה לכל שבח. על כך אני מסיר את הכובע (ובמושגים שלי – מחבר גבות). לסיום, אין לי שום בקשה מיוחדת. בינתיים הכל ממשיך כמעט כרגיל. בסה”כ חשבתי שמן הראוי לשתף אתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות