צפו: ישראל יירטה 3 מל”טים של החיזבאללה בדרך לאסדת כריש

חיזבאללה שיגר בצהריים שלושה כלי טיס בלתי מאוישים למאגר הגז - שבועות לאחר תחילת עבודות הקידוח • הופלו לפני שחדרו למים הכלכליים של ישראל • אחד הכטב"מים יורט באמצעות מטוס קרב ושני האחרים יורטו לראשונה על ידי טילי ברק של אח"י אילת
חיים טוויל
ד' תמוז התשפ"ב / 02.07.2022 22:26

צה”ל יירט היום (שבת) מעל הים התיכון שלושה כלי טיס בלתי מאוישים של ארגון הטרור חיזבאללה שטסו מלבנון לעבר אסדת הגז כריש, שהחלה בביצוע עבודות הקידוח לפני שבועיים.

אחד הכטב”מים יורט על ידי מטוס קרב מסוג ברק שהוזנק מטייסת העמק ברמת דוד, ושני כלי הטיס הנוספים יורטו על ידי טילי ברק של ספינת הטילים אח”י אילת – יירוט מבצעי ראשון מסוגו.

מדובר במל”טים של חיזבאללה אשר הוטסו בצהריים משטח לבנון לעבר אסדת כריש והתקרבו למים הכלכליים של ישראל, אך יורטו במרחק בטוח ממנה.

המל”טים זוהו על ידי מערכות הגילוי בשלב מוקדם, נעקבו לכל אורך טיסתם על ידי יחידת הבקרה האוויריות – ויורטו בשעה 16:00 בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

בצה”ל אמרו: “מערכות הגילוי וההתראה פעלו כנדרש, ומימשו את תפיסת ההגנה האווירית הרב-שכבתית באופן מיטבי, בהפעלה מקצועית של הלוחמים בים ובאוויר שעמדו במשימת ההגנה בהצלחה רבה”.

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ”ל, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל הים, מפקד חיל האוויר וראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון בעקבות יירוט הכטב”מים.

שעות לאחר היירוט הדרמטי, בחיזבאללה קיבלו אחריות על שיגור שלושה מל”טים לא חמושים בגדלים שונים לעבר “האזור השנוי במחלוקת כדי לבצע משימת איסוף מודיעין”.

לפי ההודעה, המל”טים ביצעו את משימתם והמסר עבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות