“רק לא ביבי”: מתן כהנא נוטה לנטוש את ימינה וזו המפלגה שיבחר

הפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון 'הארץ'  מעריך שסגן השר מתן כהנא לא ירוץ שוב ברשימת ימינה • "עד לרגע פיזור הכנסת שקד עשתה מאמצים אקרובטיים ממש להקים ממשלה חלופית בראשות נתניהו"
חרדים 10
ב' תמוז התשפ"ב / 01.07.2022 13:37

יוסי ורטר, הפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון ‘הארץ’  מעריך שסגן השר מתן כהנא לא ירוץ שוב ברשימת ימינה, תחת איילת שקד.

ורטר מספר, כי שקד ניסחה קווים כלליים לקמפיין ההמצאה מחדש של עצמה כיו”ר ימינה: “קמפיין כלכלי בעיקר, תמיכה ב’ממשלה רחבה’, אי פסילה של אף מפלגה, חוץ מהמשותפת. רע”ם יכולה להיות שותפה בתנאי שהממשלה לא תהיה תלויה בה. וכמובן שנתניהו כשיר וראוי להיות ראש ממשלה, גם גנץ, לפיד וסער, אגב”.

שקד תשאף להיות ‘לשון מאזניים’ שתכריע איזו ממשלה תקום.

ורטר: “טוב, לא צריך לשחק משחקים. ברור איזו חלופה נאה בעיניה. עד לרגע הפיזור עצמו היא עשתה מאמצים אקרובטיים ממש להקים ממשלה חלופית בראשות נתניהו. לא נתפלא אם בקמפיין עצמו הוא יעבוד בשבילה ביודעו כי היא בכיסו. אלא אם לא יהיה לה סיכוי ואז, הוא יציע לה כל הפיתויים שבעולם, כדי שתפרוש”.

ורטר טוען כי מפלגת ימינה מתפוררת והופכת לכלי ריק.

“הח”כ השני הבולט בה, מתן כהנא, מחוזר נמרצות על ידי גדעון סער מתקווה חדשה, ובני גנץ מכחול לבן. נטייתו היא לאחרון, אך הוא טרם החליט. עמדתו היא חד־משמעית, רל”ב. רק לא ביבי. הוא רואה באיש סכנה ברורה ומיידית לישראל. מבחינתו, במערכת הבחירות הארוכה הזו (123 יום, לא פחות) כל השחקנים חייבים לעלות למגרש הכדורגל עם חולצה שעליה מודפס: כן ביבי או לא ביבי – ואז, להתחיל לבעוט, לדבר על כלכלה, דת ומדינה, ביטחון ומה לא.

”ברור על כן, שכהנא ושקד לא נועדו ללכת יחד. זו התאבכות הורסת (מושג בפיזיקה, לדברי סגן שר הדתות, שפירושו: שני גלים שלא משלימים זה את זה, אלא מבטלים זה את זה). כהנא גם לא מאמין בפוטנציאל של ימינה פוסט בנט. בניגוד להערכה, התברר השבוע שבנט לא שקל ברצינות לדלג על שקד ולהעביר לכהנא את המפלגה. מלכתחילה הוא אמר לחברו מהסיירת שאם היא תרצה, המפלגה שלה. היא הלכה איתי עשר שנים, היתה נאמנה, אני לא אתקע לה סכין בגב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות