תופעה מפליאה: החיבור האישי של המוני יהודים עם הרבי שלא פגשו

במרוצת השנים מבחינים בתופעה מופלאה – החיבור האישי של המוני יהודים עם הרבי מליובאוויטש, ובהם רבים שלא ראו אותו מימיהם
הרב מנחם ברוד
ב' תמוז התשפ"ב / 01.07.2022 10:05

בדרך כלל מדברים על הרבי מליובאוויטש בהקשר של מפעל השלוחים שבנה. הצלחתו הבלתי-נתפסת של מפעל זה, שהכפיל פי ארבעה וחמישה את גודלו והיקפו בעשרים ושמונה השנים שחלפו, מאז הסתלקותו של הרבי בג’ בתמוז תשנ”ד (1994) – מעוררת השתאות בלב כולם.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

רק בחודשים האחרונים ראינו את המפעל הזה במלוא מסירותו ותעוזתו, אצל השלוחים באוקראינה המופגזת.

ואולם במרוצת השנים מבחינים בתופעה מפליאה לא פחות – החיבור האישי של המוני יהודים עם הרבי. כשם שבעבר, כל מי שזכה להיכנס לפגישה אישית עימו (‘יחידות’ בשפת החסידים), לראותו בבית הכנסת, בתפילה ובהתוועדות, או לעבור לפניו בחלוקת שטרות הדולר לשליחות מצווה – מדבר על החיבור המיוחד שנוצר בליבו עם הרבי; כך גם כיום הננו עדים לחיבור המיוחד הזה.

המוני יהודים, שמעולם לא פגשו את הרבי, באים לבית מדרשו ולמקום מנוחתו וחשים קשר מיוחד. אותה חוויה שמתארים מי שזכו להיכנס אל חדרו, שהאבנים שהיו על ליבם נגולו, והם יצאו משם כבני-אדם חדשים – זה התיאור ששומעים ממי שבאים כיום לשפוך את ליבם בארבע אמותיו של הרבי.

יראת כבוד ורצינות

קשה מאוד לתאר זאת במילים רציונליות, אבל כל מי שעומד ומתפלל בארבע אמותיו של הרבי חש בעוצמה רבה את נוכחותו. רואים זאת באווירת יראת הכבוד והרצינות השורה שם. האנשים שקועים בתוך עולמם, בחשבון נפשם, בהחלטות הטובות שהם מקבלים עליהם, בבקשות שהם מבקשים.

רבים באים לשם לא רק כדי לבקש, אלא גם כדי להודות לקב”ה על הטוב. הרבי נהג לברך יהודים בברכת ‘בשורות טובות’, והכוונה הפשוטה היא – שיבשרו בשורות טובות. אז הם באים לארבע אמותיו לבשר את הבשורות הטובות – על בקשות שהתגשמו, משאלות שנתמלאו, ציפיות שהתממשו.

גם מי שאינם יכולים לבוא בגופם כותבים לרבי, כפי שהורה הרבי אחרי הסתלקות חותנו: “יש להוסיף לכתוב אליו, והוא ימצא את הדרך איך לענות”.

ואכן, הדרכים שבהן באות התשובות מגוּונות ומופלאות. אחד מקבל את התשובה בספר של הרבי. השני בעצה טובה שהוא שומע ממישהו. השלישי במחשבה שנופלת בדעתו. הרביעי באירוע מופלא של השגחה פרטית שנושאת עימה מסר ברור. והחמישי בפתרון הבעיה או המצוקה שהעיקה עליו.

זמן להתקשר

אנו רואים בבירור את דברי הזוהר שהשפעתו של צדיק אחרי הסתלקותו היא ‘יתיר מבחיוהי’ – יותר מבחייו. שכן קודם לכן היה מוגבל על-ידי מגבלות הגוף, הזמן והמקום, ואילו עכשיו המגבלות האלה אינן קיימות עוד, וממילא השפעתו יכולה להיות גדולה ורחבה לאין ערוך.

היום הגדול והקדוש הזה הוא זמן לחזק את ההתקשרות לרבי. לקבל החלטות טובות להליכה בדרכו, מתוך אהבת ישראל לכל יהודי. ללמוד יותר את תורתו, שיש בה אור מופלא ומחיה נפשות. ולפעול להגשמת חזונו הגדול, שאותו הציב כייעודו של דורנו – הגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רועה צאן
    01/07/2022 12:21
    משה גפני
  1. ..נו..ברור..בעוד שרוב הרבנים..ובמיויד האדמורים לצערינו..דואגים רק לחצר שלהם..יחיד סגולה היה הרבי מחב”ד..שדאג והתייחס לכל יהודי באשר הוא..רק לראות איך דיבר עם..יהודי שהלך אחרי אותו האיש.ופעל לגרור יהודים לנצרות..כל רב היה מגדך מקלל ומעיף את אותו אדם..והרבי בכמה מילים קיעקע לו את..טיפשותו..והנה יהודי זה חזר לדרך התורה.ולומד תורה בניו יורק..לכן גם אחרי עלייתו למרום..כוח כוחו פועל חקרב יהודים בכל העולם..דידן נצח..