ה’מועצת’ של ‘דגל’ נגד לימודי ליב”ה בבעלזא: “מוציאים עצמם מן הכלל”

השקת התכנית המיוחדת של בעלזא להכנסת לימודי ליב”ה מובילה להתנגשות חזיתית: 'מועצת גדולי התורה' של 'דגל התורה' מפרסמת הבוקר מכתב ב'יתד' בו נקבע: "אין היתר לשנות בסדרי הלימוד בתלמודי תורה שהיו נהוגים עד כה"
יוסף גרינבוים
ב' תמוז התשפ"ב / 01.07.2022 09:50

התנגשות בלתי נמנעת? בעיתון ‘יתד נאמן מתפרסם הבוקר (שישי) בעמוד השער מכתב של ‘מועצת גדולי התורה’ של ‘דגל התורה’, המחזקים את ידי המנהלים והמחנכים במוסדות החינוך שלא נענים לניסיונות השכנוע להצטרף לתוכניות לימוד הליב”ה של משרד החינוך – וקובעים כי מי ש”עושים כן מוציאים עצמם מן הכלל”.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

זאת, בעקבות ה’דיל’ שרקחו בחסידות בעלזא עם משרד החינוך, על השקת תכנית מיוחדת להכנסת לימודי ליב”ה בבתי הספר ותלמודי התורה של החצר – בתמורה לתקצוב מלא.

כפי שנחשף לראשונה בחרדים 10, מספר חסידיות גדולות כבר נמצאות במגעים עם משרד החינוך להצטרף לתכנית התקצוב החדשה,  לקראת פתיחת שנת הלימודים.

תחת הכותרת “על משמר החינוך הטהור”, פונים חברי ‘המועצת’ אל מנהלי תלמודי התורה: “אין היתר לשנות בסדרי הלימוד בתלמודי תורה שהיו נהוגים עד כה, ולפרוש מהמסגרות הקיימות, וחלילה לפרוץ גדרם”.

במכתב כותבים חברי ‘המועצת’: “העושים כן מוציאים עצמם מן הכלל, וכמובן שאף אין לומר לשלטונות שכביכול רוצים לעשות איזה שינוי, גם אם אין בדעתכם לשנות באמת, ויש בזה נזק גדול וחילול השם”.

הרבנים פונים בברכה והזהרה לציבור המנהלים: “חזקו ואמצו לעמוד על משמר החינוך בטהרתו לחנך ילדי ישראל צעירי צאן קדשים לתורה ולמצוות, ולא לשעות לטענות של תוספת תקציבים, ובפרט שלפי המצב כעת עלולים מנהלים להתנהל מול השלטון בצורה עצמאית, והפיתוי גדול מאד, והרי תפקידנו הוא לחנך בדרך המסורה מדור דור, ובנפשנו הדבר, וכאשר מחנכים ללא שום שינוי ממסורת הדורות זוכים לסייעתא דשמיא מיוחדת להצלחה, וכך היא המציאות”.

אל המחנכים ששקלו לעזוב לטובת עבודה במוסד ממלכתי-חרדי, שם המשכורת היא כפולה – הם פונים: “דעו כי גדולה זכותכם עד מאד.. ועליכם קראו חז”ל את המקרא ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד.

“ואמנם הרי יש בזה גם פרנסה, אבל צריכים לדעת ולזכור, שהפרנסה היא לא המטרה, אלא המטרה זה זיכוי הרבים, והפרנסה היא האמצעי לזיכוי הרבים. ואדרבה פרנסה היא מן השמים, ורק כשעושים על פי התורה זוכים להצלחה ולזכויות העצומות של מזכי הרבים, שכל המעשים הטובים של המושפעים וצאצאיהם שייכים למשפיע, וגם מי שמחנך אחרים זוכה מדה כנגד מדה  לסייעתא דשמיא לנחת משפחתו”.

בכתבה המתפרסמת לצד מכתב ‘המועצת’ נאמר: “מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה ובראשם רשכבה”ג מרן ראש הישיבה בהוראה נחרצת: ‘אין היתר לשנות בסדרי הלימוד בת”תים ולפרוש מהמסגרות הקיימות, והעושים כן מוציאים עצמם מן הכלל'”.

בידיעה נאמר עוד: ”הדברים נכתבים בקריאה מיוחדת של ‘מועצת גדולי התורה’ בעקבות המיזם ההרסני המסוכן של שרי האוצר והחינוך בממשלה היוצאת המהווה פגיעה חמורה במערכת החינוך החרדי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טהרת הכסף והג'ובים
    01/07/2022 11:18
    מנחם
  1. לא ברור מי לוחש לאזנם של מרנן ורבנן ומה הם לוחשים אבל דבר אחד ברור הלוחשים מוטרדים לא מהחינוך הטהור שהרי גם בחינוך העצמאי – שהסכם בעלזא דומה לו ב”העתק הדבק” – מחנכים על טהרת הקודש , אלא כל פחדם היא שעשרות מוסדות חינוך וביניהם גם תתי”ם שהיום נמצאים תחת המטריה של החינוך העצמאי יפרשו ויחתמו הסכם ישירות מול משרד החינוך ויחלקו את התפקידים והג’ובים למקורביהם ולא למקורבי הליטאים השולטים בחינוך העצמאי

  2. אם אתה צודק מדוע כל תלמודי התורה הם במוכר שאינו רשמי ולא בחינוך העצמאי ??
    01/07/2022 14:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אלא לטעון טענות שקר
    לא מקדם את השיח האמיתי
    מה רמת הסיכון הרוחני מהמהלך הנוכחי