ההתלבטות של נתניהו: ‘לחסל’ את שקד או לחזק אותה? סקר יקבע

נתניהו שוב תלוי באיילת שקד כדי לחזור לבלפור. בבחירות 2019 דרס אותה והתהפך. מה יעשה הפעם? • מצד אחד, הקולות שתקבל שקד יכולים לחזק את הגוש. מצד שני, שהיא לא תעבור את אחוז החסימה הם "ילכו לפח"
חרדים 10
ב' תמוז התשפ"ב / 01.07.2022 09:02

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מתייחס למצבה של יו”ר ימינה החדשה איילת שקד ולא שולל את סיכוייה לעבור את אחוז החסימה, למרות הסקרים.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

סגל כותב כי בנט מותיר אחריו את איילת שקד להתמודדות אכזרית, כלשונו. “אין להתרשם מהסקרים. ימינה משולה לחולה אנוש שעבר פעמיים החלפת דם: תחילה נטשו אותה כמעט כל בוחרי הימין, ובמקומם הצטרפו תומכי מרכז־שמאל”, כתב.

“כעת, עם שקד שאיננה פוסלת ובעצם תומכת בנתניהו, יהיה צורך בהחלפת דם נוספת, כי אף רלב”יסט לא יצביע לשותפה עתידית של בלוק הימין. יש בחוץ ציבור מסוים, כמה עשרות אלפי אנשים, שלא אהבו את הממשלה אבל לא ראו בה אסון; שישלימו עם נתניהו כראש ממשלה אבל לא יצביעו לו. אלה הקולות היקרים שחסרים לנתניהו כדי להשיג 61 מנדטים. לפחות בשבועות הקרובים, הוא שוב תלוי באיילת שקד כדי לחזור לבלפור. ב־2019 דרס אותה והתהפך. מה יעשה הפעם?”

אמש דיווח סגל ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12,  כי נתניהו מוטרד משקד: מצד אחד הקולות שתקבל שקד יכולים לחזק את הגוש שלו, אך מנגד אם היא לא תעבור את אחוז החסימה – הקולות ילכו לפח.

“שקד יכולה להפוך ליתרון עצום עבור נתניהו, במידה והיא תוסיף לגוש קולות. לכאורה, שקד מביאה קולות של מי שלא היו מצביעים לנתניהו או לסמטוריץ או לחרדים. מצד שני, אם היא בסוף רק לוקחת קולות מהימין, ושורפת אותם כי היא לא תעבור את אחוז החסימה – שווה לו לחסל פוליטית את המפלגה שלה. נתניהו מחכה לסקר פנימי שצפוי להגיע אליו במוצ”ש.

“הסקר הזה עתיד להבהיר לנתניהו את התמונה, והוא יכול לבחור כיצד לפעול. בשלב הראשון הוא יכול לרוקן את הכסף של שקד – יש לו את עידית סילמן וניר אורבך, הם צריכים עוד אחד, להתפלג, ולקחת 3 יחידות מימון. ואז, יכול להיות, יהיו עוד מתפלגים ושקד תישאר עם יחידת מימון אחת או שתיים, לכל היותר”.

 

 

 

 

אחרי הסקר שפורסם אתמול בחדשות 12 ונתן לימינה בראשות איילת שקד 5 מנדטים – נתניהו מוטרד • תוצאות סקר פנימי יקבעו כיצד יפעל יו”ר הליכוד

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות