סוף לפלונטר? נתניהו יכול להרכיב ממשלה עם שקד, מרצ נמחקת

לפיד עולה ל-22, סמוטריץ' ובן גביר מקבלים כבר 10 מנדטים, סער מתרחק מאחוז החסימה ומרצ מתחת לקו האדום • אבל מי שתכריע תהיה שקד
חרדים 10
ב' תמוז התשפ"ב / 01.07.2022 08:41

עוד 123 יום לבחירות: מסקר ‘פאנלס פוליטיקס’, בהנהלת מנחם לזר, עבור ‘מעריב סופהשבוע’, שנערך לאחר הודעת הפרישה של נפתלי בנט והעברת הנהגת ימינה לידי איילת שקד, עולה כי ימינה בראשות שקד תקבל בבחירות 4 מנדטים, ואם היא תיתן את קולותיה לגוש נתניהו – הוא יוכל להגיע ל־63 בכנסת הבאה.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב־34 מנדטים, בדיוק כמו בסקר הקודם. יש עתיד בראשות ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, מטפסת מ־21 מנדטים בסקר הקודם ל־22 בנוכחי.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר, שבה לנתון דו־ספרתי ומקבלת בסקר 10 מנדטים לעומת 9 בקודם. כחול לבן בראשות בני גנץ עולה במנדט ומקבלת 9. גם ש”ס מתחזקת במנדט אחד ל־8.

יציבות רושמות יהדות התורה – 7, והרשימה המשותפת – 6.

לעומת זאת מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי רושמת ירידה של מנדט ומקבלת בסקר 6 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער מתחזקת ל־5 מנדטים ומתרחקת מאחוז החסימה לאחר תקופה ארוכה של 4 בלבד, אבל מוקדם לדעת אם מדובר במגמה.

גם אביגדור ליברמן מקבל 5 מנדטים. את מפת המנדטים סוגרות ימינה בראשות איילת שקד, שמקבלת כאמור 4 מנדטים, נתון זהה לזה של ימינה בראשות בנט בסקר הקודם. גם רע”ם בראשות מנסור עבאס נותרת עם 4 מנדטים.

הבשורה הרעה לגוש השמאל: שובה של מרצ אל מתחת לקו האדום. מרצ מקבלת בסקר הנוכחי 2.2%, לאחר שבסקר הקודם קבלה 4 מנדטים.

תמונת הגושים: גוש נתניהו 59 מנדטים, גוש לפיד כולל ימינה 55 מנדטים, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

ירידת מרצ אל מתחת לאחוז החסימה משנה את תוצאת הגושים ומקנה יתרון ל’גוש נתניהו’.

כאשר מצרפים את ימינה בראשות איילת שקד לגוש המפלגות התומכות בנתניהו, הוא מגיע לרוב של 63 בכנסת הבאה.

הסקר נערך ב־29־30 ביוני 2022 בהשתתפתו 593 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 511 יהודים ו־82 ערבים. איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות