הרופא החב”די מניו יורק שהמציא ‘תרופה לקורונה’ נפטר בגיל 49

ד"ר זאב זלנקו ז"ל התפרסם כמי שרקח תרופה נגד הקורונה בתחילת המגיפה, והנשיא טראמפ הזכיר אותו במסיבת עיתונאים • בתקופה האחרונה סבל מגידול נדיר - ועורר סערה כשהתבטא בחריפות גדולה נגד ארגון הבריאות העולמי בנושאים שנויים במחלוקת
נתן פרל
ב' תמוז התשפ"ב / 01.07.2022 00:57

ברוך דיין האמת: ד”ר זאב זלנקו ז”ל, רופא חסיד חב”ד מניו יורק, שבתחילת תקופת הקורונה התפרסם כמי שרקח קוקטייל נגד הנגיף, נפטר היום (חמישי) בגיל 49, לאחר מחלה קשה.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

בתקופה האחרונה לחייו סבל מגידול נדיר שהתגלה בגופו.

הוא נולד בשנת תשל”ג בקייב. כשהיה בגיל 3 היגרה  משפחתו לברוקלין. בצעירותו למד רפואה בעיר בופאלו שבמדינת ניו יורק, ובשנת 2000 קיבל תואר ברפואה.

תהליך ההתקרבות שלו לחב”ד החל בעודו עסוק בלימודיו בבופאלו. הוא נתקל ברב החב”די שפעל אז בעיר, הרב העשיל גרינברג, ובאמצעותו התקרב ליהדות ולחסידות.

בהמשך נסע ללמוד בישיבת ‘אור תמימים’ בכפר חב”ד, שם למד כשנתיים, בשנים תשנ”ו ותשנ”ז.

“עד היום”, הוא אמר בראיון שהעניק לסופר מענדי קורטס בשבועון כפר חב”ד לפני כשנתיים, “אני רואה בראש ישיבת ‘אחי תמימים’ באותן שנים, הגאון החסיד הרב שניאור זלמן גפני, את המשפיע האישי שלי. לא אשכח את דמותו, כמה השפיעה עלי”.

בנקוף השנים שימש כרופא של חסידי סאטמר בקריית יואל שבמונרו.

הוא גם היה מעורב בהקמת ותפעול בית חב”ד של מחוז אורנג’ בראשות השליח הרב פסח ברונטשיין, ונטל חלק פעיל ביוזמות ובפעילויות השונות.

מגיפת הקורונה פרסמה אותו ברחבי העולם. בתחילת המגיפה הציע תמהיל תרופות, שלדבריו מונע את סיבוכי הנגיף. הוא טעם כי אף לא אחד מהמאושפזים במרפאתו (ששכנה אז בקריית יואל שבניו יורק. בהמשך עזב את השכונה מסיבות שונות) – הוזקק להרדמה והנשמה.

גם הנשיא טראמפ התייחס לד”ר החב”די ולממצאיו במסיבת עיתונאים שערך.

בחודשים האחרונים לחייו פרסם שורה של סרטונים ממיטתו בבית החולים, בהם טען ל”אג’נדה מרושעת” של ארגון הבריאות העולמי וקרא לשומעים לו “להיאבק” בהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ב. ד. ה. אבידה גדולה לעמ"י ולעולם כולו.
    01/07/2022 09:08
    לאה