רון קובי הפסיד בתביעה נגדו: ישלם אלפי שקלים לחבר מועצת טבריה

ראש העיר טבריה לשעבר, אחיו וגיסתו יחויבו בתשלום של 52 אלף שקלים, בעקבות סדרה של פרסומי לשון הרע נגד חבר מועצת העיר דוד אוחנה • פרקליטו של אוחנה: הסכום אינו משקף את הנזק ולא הרתעה מספקת, יוגש ערעור
חרדים 10
א' תמוז התשפ"ב / 30.06.2022 16:11

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, חייב את רון קובי, ראש עיריית טבריה לשעבר, אחיו וגיסתו בתשלום פיצוי של 52 אלף שקלים, כולל שכ”ט עו”ד והוצאות.

זאת, בעקבות סדרה של פרסומי לשון הרע שפורסמו על ידי הנתבעים נגד חבר מועצת העיר טבריה, דוד אוחנה, בקבוצת הפייסבוק ‘מרימים את טבריה מהקרשים’.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, התובע טען בתביעתו כי רון קובי פעל תקופה ארוכה, באופן אובססיבי, בסדרת פרסומים דיבתיים שמטרתם פגיעה בשמו.

לטענתו, הפרסומים המכפישים פורסמו מידי יום, מספר פעמים ביום, במספר רב של פרסומים, מהארץ ומחו”ל, בטקסט ובתמונה וגם בווידאו, בצהריים ובערב, בפייסבוק וגם בווטסאפ.

עוד הוסיף התובע, כי עיקר פרסומיו המשמיצים של קובי מועלים לקבוצת פייסבוק בניהול אחיו וגיסתו שהוקמה, על ידי הנתבעים ותחת ניהולם, המכילה כ-13,500 חברים.

הנתבעים טענו, כי מהותה של התביעה היא לחבל בסיכויו של קובי, במסגרת התמודדותו לתפקיד ראשות עיריית טבריה.  לגישתם, זו תביעה נוספת בשרשרת של תביעות השתקה אשר מוגשות בתקופה האחרונה כנגד קובי.

הנתבעים הוסיפו וטענו, כי אותם אנשי ציבור אינם מסוגלים לספוג ביקורת ציבורית לגיטימית, אינם יכולים לשאת את העובדה כי הוא המועמד המוביל לראות העיר טבריה, ובוחרים לעשות שימוש לרעה בהליכי משפט כדי לפגוע בחופש הביטוי של קובי.

השופט, שדחה את טענות רון קובי ובני משפחתו, ציין בפסק הדין כי ממקרא הפרסומים עולה תמונה חד משמעית כי אלו נועדו כדי להכפיש את שמו של התובע, לבזותו ולגרום לו ללעג והוסיף כי אין לראות בטענות התובע טענות סרק שיש בהן אך כדי לגרום להשתקתו של קובי.

עו״ד רון לוינטל שיצג את אוחנה מסר בתגובה ל’ישראל היום’: “אנו סבורים שהסכום אינו משקף את הנזק ולא הרתעה מספקת בעניינו של רון קובי, העושה שימוש בפרסומים הדיבתיים האלה למטרות של בחירות ותו לא, באדישות מוחלטת לתוצאות. על כן יוגש בימים הקרובים ערעור על גובה הסכום ועל כך שלא נקבע כי הפרסום היה בכוונה לפגוע, כעולה מהתנהלותו של קובי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות