“מחרים את הכותל”: לאחר פיזור הכנסת יאיר לפיד נסע ל’יד ושם’

המקום הראשון אליו נסע לפיד מיד לאחר פיזור הכנסת - אוהל יזכור ב'יד ושם': "כדי להבטיח לאבא שתמיד אשמור על ישראל חזקה" • עורך 'הדרך': "מעניין למה פחד יאיר לפיד ללכת לכותל" • ברק רביד: " זו המקבילה שלו לביקור בכותל המערבי אצל פוליטיקאים אחרים"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשפ"ב / 30.06.2022 12:50

שר החוץ וראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, הגיע בצהריים (חמישי) מיד לאחר פיזור הכנסת – לאוהל יזכור ב’יד ושם’.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

“מיד אחרי ההצבעה נסעתי ליד ושם כדי להבטיח לאבא שתמיד אשמור על ישראל חזקה, שתדע להגן על עצמה ולהבטיח את שלום ילדיה”, דברי לפיד.

עורך ‘הדרך’, אברם דוב גרינבוים, הגיב: “מעניין למה פחד יאיר לפיד ללכת לכותל ובחר באלטרנטיבה של ‘יד ושם‘?! האם חשש מתמונה כזו עם כיפה, או שחשש מלדלג על עזרת ישראל?”

ברק רביד, הכתב המדיני של וואלה צייץ: “האירוע הראשון של לפיד אחרי פיזור הכנסת הוא ביקור בהיכל הזיכרון ביד ושם. זו המקבילה שלו לביקור בכותל המערבי אצל פוליטיקאים אחרים”.

איש התקשורת אשר מדינה: “לפיד הוא ראש הממשלה הראשון שמחרים את הכותל לאחר כניסתו לתפקיד. זה לא ימין או שמאל זו מדינה יהודית או מדינה נכרית”. 

בשעות הצהריים יתקיים טקס מצומצם עם בכירי משרד ראש הממשלה ללא נוכחות כלי התקשורת, ומיד לאחר מכן יתחיל נפתלי בנט בפגישה החפיפה עם לפיד.

בהמשך יגיע לפיד עם רעייתו ליהיא לבית הנשיא, לפגישה עם יצחק הרצוג ורעייתו מיכל.

ביום ראשון הקרוב יערוך לפיד את ישיבת הממשלה הראשונה – ויומיים לאחר מכן ימריא לפריז, שם יקיים את הפגישה המדינית הראשונה בתפקידו, עם הנשיא עמנואל מקרון.

בחודש הבא יארח לפיד כראש ממשלה גם את נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן שיגיע לביקור ראשון כנשיא בישראל.

עד השלמת השיפוץ במעון הרשמי, לפיד יתגורר בוילה הממוקמת ברחוב בלפור 2, סמוך למעון ראש הממשלה הרשמי, אך מועד המעבר טרם נקבע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות