טרגדיה באלעד: תינוקת בת חצי שנה נשכחה ברכב נעול – ונפטרה

האב הגיע בשעה 9 בבוקר לכולל בו הוא לומד באלעד ושכח את התינוקת ברכב • חבר שביקש בצהרים להשאיל את הרכב, מצא אותה ברכב מאחור כשהיא חסרת הכרה - והזעיק את כוחות ההצלה, שפתחו מיד בפעולות החייאה • אברך בכולל: "הרכב היה מול הכולל ואף אחד לא ראה"
חיים טוויל
א' תמוז התשפ"ב / 30.06.2022 12:33

תינוקת בת חצי שנה, ששהתה זמן ממושך ברכב סגור בשמש ברחוב רש”י באלעד, פונתה בצהריים (חמישי) לבית החולים שניידר בפתח תקווה במצב אנוש.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

התינוקת אותרה על ידי חבר של האב כשהיא ללא הכרה ברכב, והוא הזעיק למקום את כוחות ההצלה, שפתחו מיד בפעולות החייאה ממושכות, שלאחריהם היא פונתה לבית החולים,  שם לאחר ניסיונות רבים של הרופאים נקבע למרבה הצער מותה.

מבית החולים נמסר: “התינוקת הועברה למחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר ללא סימני חיים, לאחר שנמצאה ברכב. לצערנו, למרות מאמצי הצוותים הרפואיים, הם נאלצו לקבוע את מותה”.

מדיווח ב’ישראל היום’ עולה, כי האב,  אברך הלומד בכולל ‘רב פעלים – קול רינה’, הגיע בשעה 9:00 בבוקר לכולל והחנה את הרכב בסמוך. בצהריים חבר מהכולל ביקש לשאול ממנו את הרכב.

כשהחבר נכנס לרכב הוא גילה את התינוקת במושב האחורי ומיד הזעיק את כוחות ההצלה.

חיים, אברך בכולל, סיפר: “חבר של האבא היה צריך לנסוע לאיזשהו מקום. ביקש את האוטו. ואז ראה את התינוקת. הרכב היה מול הכולל ואף אחד לא ראה בתוכו את הילדה”.

אברך אחר הוסיף: “ראיתי אותה עם עיניים פקוחות כשהוציאו אותה מהרכב. חשבתי שהיא בסדר. אבל אמרו לי שהיא במצב קשה. זה עצוב”.

חובשי רפואת חירום במד”א יהודה פוריס ויונתן דדון סיפרו: “כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה סביב הרכב. הביאו אלינו תינוקת שהייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור.

“מיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שככלו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות תוך כדי שאנחנו מקררים אותה. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי.”

שלום דוד, חובש באיחוד הצלה: “כשהגעתי לזירה נמסר לנו מעוברי אורח כי הפעוטה ששהתה ברכב זמן ממושך ובעקבות כך איבדה את הכרתה. היא הוכנסה לבית כנסת בסמוך שם בסיוע צוות אמבולנס ביצענו בה פעולות החייאה. לאחר מכן היא פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים שניידר”.

בארגון איחוד הצלה שבים וקוראים לא להשאיר ילדים בכלי רכב ללא השגחה אפילו לא לרגע. “זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות תימנע אסונות מיותרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות