ביבי: הממשלה היחידה שלפיד יכול להקים – עם רע”מ והמשותפת

יו"ר האופוזיציה תקף את הממשלה בדיון על חוק פיזור הכנסת - ודבריו הופרעו בידי ח"כ מנסור עבאס • בתגובה, נתניהו תקף את יו"ר הכנסת מיקי לוי: "ככה לא מנהלים ישיבה, מה זה?" • תקף את הממשלה שמסיימת תפקודה: "משהו יסודי השתבש בשנה האחרונה במדינה שלנו, הניסוי נכשל"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשפ"ב / 30.06.2022 10:05

יו”ר האופוזיציה, ח”כ בנימין נתניהו, נשא הבוקר (חמישי) דברים במהלך הדיון – לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית ותקף את ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

“בשנה האחרונה האזנתי לרחשי הלב שלכם, שמעתי על הבעיות והמצוקות שלכם. התבוננתי גם פנימה. למדתי הרבה, הרבה מאוד. כל מי שמקשיב לאזרחי ישראל רואה שמשהו יסודי השתבש בשנה האחרונה במדינה שלנו”, אמר נתניהו.

“הביטחון האישי התערער, הכבוד הלאומי הושפל, הפחד מאויבינו גבר, דגלי ישראל הוסרו ודגלי אש”ף הונפו. יוקר המחייה מכה בכיס של כולנו – בדלק שהתייקר שוב הבוקר, במשכנתאות, במזון, בחשמל. סל הקניות של כל ישראלי שובר שיאים של כל הזמנים ואין ממשלה שתטפל”.

לדבריו, “הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי – והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת – זה מה שמקבלים. בדיוק על זה הבחירות הקרובות. האם שוב תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד, שתלויה באחים המוסלמים, במשותפת, בתומכי טרור, או ממשלה לאומית רחבה ואיתנה בראשותנו שתחזיר לישראל את הגאווה, העוצמה והתקווה”.

נתניהו הדגיש: “הממשלה היחידה שיאיר לפיד יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. לפיד כבר סגר עם רע”מ והמשותפת את הממשלה הבאה. ללפיד אין ממשלה בלעדיהם, זאת מתמטיקה פשוטה. את החשבון הזה הוא יודע לעשות.

“אל תאמינו להכחשות, כי במו עינינו ראינו שזה מה שהחזיק את הממשלה בחודשים האחרונים. אל תאמינו לחתימות באולפנים. הזהרנו על כך ערב הבחירות הקודמות וזה מה שקרה, אחד לאחד. זה מה שיקרה גם הפעם.

“אנחנו החלופה היחידה: ממשלה לאומית איתנה, יציבה, אחראית. ממשלה שתחזיר את הכבוד הלאומי לאזרחי ישראל. חבריי ואני נחושים להחזיר את ישראל למסלול של הצלחה כפי שעשינו בעשור הטוב ביותר בתולדות המדינה, לפני הניסוי הכושל של השנה האחרונה.

“כשננצח בבחירות, אנחנו נפשיל שרוולים ונסתער על המשימות. המשימה הראשונה שלנו היא להוריד מחירים ולהחזיר את היציבות והצמיחה הכלכלית לטובת כל אזרחי ישראל – יהודים, ערבים, בדואים, צ׳רקסים, דתיים, חילונים, חרדים. כולם. כך פעלנו כשהוצאנו את ישראל מהמשברים הכלכליים הגדולים בעבר”.

הוא הוסיף: “יאיר לפיד, החליפי בממשלת המעבר, היה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה. בניגוד אליו אנחנו יודעים איך לעצור את האינפלציה ולהוריד מחירים. הממשלה הנוכחית רק העלתה מחירים ומיסים וחילקה מיליארדים אחד לשני, מרעננה לרע״מ ומרע״מ לרעננה. אנחנו נוריד את יוקר המחייה ונצעיד את ישראל לפסגת הקידמה הטכנולוגית והמדעית העולמית”.

נאומו של נתניהו הופרע בקריאות ביניים של חברי הכנסת הערבים, מה שגרם לזעם רב אצל יו”ר האופוזיציה שהופנה כלפי יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי.

כשמנסור עבאס קרא לעבר נתניהו: “בזכות שיתוף הפעולה איתך הוקמה הממשלה הזו”, נזף יו”ר האופוזיציה בלוי ואמר לו: “ככה לא מנהלים ישיבה, אתה צריך לנהל את הבית הזה”.

יו”ר הכנסת הכי לא ממלכתי שהיה, שהרחיק בביריונות ח״כים מהאופוזיציה והתעלם מהפרעות דומות של הקואליציה – הגיב לו: “אני לא מקבל ממך הוראות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות