‘נשות הכותל’ הפגינו ברחבה עם ס”ת ושלטים: ‘הלהיטה בצורה בוטה’

חיים טוויל
|
א' תמוז התשפ"ב / 30.06.2022 09:38
עשרות מנשות הכותל הגיעו עם ספר תורה ושלטים לרחבת הכותל המערבי והפגינו במהלך תפילת ראש חודש • הקרן למורשת הכותל המערבי: המטרה לייצר פרובוקציה תקשורתית במקום הקדוש • נשות הכותל: בעזרת הנשים נתקלנו באלימות קשה

קבוצה של כ-25 נשים מארגון ‘נשות הכותל’ הגיעה הבוקר (חמישי), ראש חודש תמוז, אל רחבת הכותל המערבי, כשהיא מפגינה עם שלט גדול שקרא ליאיר לפיד ליישם כראש הממשלה את ‘מתווה הכותל’.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

בקרן למורשת הכותל המערבי אמרו כי הקבוצה “הגיעה הבוקר אל רחבת הכותל המערבי להפגין עם שלט גדול כשהן רוקדות עם ספר תורה מתוך מטרה לייצר פרובוקציה תקשורתית במקום הקדוש. הקבוצה שוב בחרה להפר את ההסכמים ולא להיכנס למתחם הייעודי בניגוד למתווה משרד המשפטים”.

ב’קרן’ הוסיפו, כי “ראשת הקבוצה הגב’ רפפורט, חסמה את הכניסה הראשית לכיוון עזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי ועיכבה עשרות מתפללים ומתפללות שבאו לתפילת ראש חודש, ולאחר מכן הסתובבה בין המוני המתפללים האורתודוקסים והלהיטה את הקהל בצורה בוטה.

“הקרן למורשת הכותל המערבי מביעה כאב על חציית הקווים פעם נוספת וקיום הפגנה של ממש בלב רחבת הכותל המערבי, בצורה פוגענית כפי שלא היה פה מעולם”.

נשות הכותל טענו בתגובה: “בכניסה לרחבת הכותל ערכה הקרן למורשת הכותל אפליה בין הנכנסים למקום ואיפשרה את כניסתם של מתפללים חרדים על פני כניסתן של נשות הכותל, תוך שהיא מעכבת את הקבוצה במשך זמן רב.

“בתוך רחבת הכותל העליונה ובעזרת הנשים נתקלו נשות הכותל באלימות קשה כלפיהן, שזכתה להתעלמות גורפת של מאבטחי רב הכותל”.

יוכי רפפורט, מנכ”לית נשות הכותל: “האלימות והאפליה מידי חודש בכותל המערבי, כלפי נשות הכותל, בחסות ובהנהגת רב הכותל, מוכיחה שוב את הצורך הדחוף ביישום מתווה הכותל. חמש שנים לביטול המתווה, על ראש הממשלה הנכנס לפיד מוטלת המשימה ליישם את מתווה הכותל. זוהי שעת הכושר לעשות צעד היסטורי למען הקשר עם יהדות התפוצות, למען הפיכת הכותל לבית לכל יהודיה ויהודי ולמען הבאת שקט ושלום למקום הקדוש”.