בנט הודיע על פרישה: “לא אתמודד, הזמן להתרחק מעט, להביט מבחוץ”

ימשיך לשמש כראש הממשלה החליפי • אמר בהצהרת הפרישה: "דבר אחד צר לי, וזה שהרבה מאד ישראלים טובים שנציגיהם נותרו באופוזיציה, הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות. אני מכבד אותם. וכשכואב לאזרח ישראלי, כואב לי"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשפ"ב / 29.06.2022 21:19

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (רביעי) על החלטתו שלא להתמודד בבחירות הבאות לכנסת ה-25.

בנט ישאר בתפקידו כראש הממשלה החלופי ו’מחזיק תיק איראן’ עד לכינון ממשלה חדשה בישראל.

בהצהרה שמסר ממשכן הכנסת אמר כי בכוונתו לסייע ליאיר לפיד עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. “בעוד זמן קצר אסיים את תפקידי כראש ממשלת ישראל ואעביר את מקל השליחים לחברי, יאיר לפיד. אמשיך לסייע ולעזור לו במסגרת תפקידי כראש ממשלה חלופי ככל שיידרש. הצלחתו היא הצלחת המדינה.

העברת התפקיד תהיה מקצועית ומסודרת. טובת המדינה, וטובתה בלבד, לנגד עיני. כך היה. וכך יהיה.

“אני מבקש גם לעדכן אתכם שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אני אשאר חייל נאמן של הארץ הזו, אותה שירתתי כל חיי כלוחם, כקצין, כשר וכראש הממשלה שלכם. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת אותה זה היעוד שלי”.

בנט פירט את הישגיו ממשלתו ואמר: “דבר אחד צר לי, וזה שהרבה מאד ישראלים טובים שנציגיהם נותרו באופוזיציה, הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות. אני מכבד אותם. וכשכואב לאזרח ישראלי, כואב לי. כל קבוצה בישראל תהיה לפעמים בקואליציה ולפעמים באופוזיציה, אנחנו צריכים ללמוד לקבל את זה. זה הסדר הנכון. אסור שכל אחד מחצאי העם ירגיש באבל כשהחצי השני מקים ממשלה. והכי טוב בעת הזאת – ששני החצאים יקימו יחד ממשלה גדולה וטובה”.

לדבריו, “שאפתי כראש הממשלה לדאוג לכלל אזרחי ישראל ללא קשר למי הם הצביעו. הוכחנו השנה שאנשים עם דעות מאוד שונות יכולים לעבוד יחד. בהחלט אפשר ואף הכרחי להניח בצד ויכוחים אידאולוגיים. אם נהיה מפולגים – פשוט לא נהיה. אז בואו נהיה טובים אחד לשני, בואו נקשיב”.

בנט הודה לשותפיו הפוליטיים שלדבריו “עמדו לצדי גם כשהיה קשה”, והודיע כי השרה איילת שקד תקבל לידיה את הנהגת מפלגת ימינה.

“אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה.

“אני רוצה גם להודות לשר הדתות הטוב שהיה כאן, מתן כהנא, על חברות של 32 שנה ועל אומץ לב בביצוע רפורמות ועל אופטימיות נצחית. אני מודה גם לחברי הכנסת, אביר קארה ושירלי פינטו שעמדו לצדי גם כשהיה קשה.

“מעל לכל – אני מודה לקדוש ברוך הוא. גם כשהלכתי בגיא צלמוות לא ראיתי רע, כי ה’ היה עימדי. חברים – לכל זמן. עתה הזמן שלי להתרחק מעט. להביט על הדברים מבחוץ. הזמן ישקיט הכל, אני הולך לי לדרכי – היו שלום, אני הייתי עמכם, ופי מלא תודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות