“אירועי ל”ג בעומר חוסלו”: מאיר פרוש על מסקנות ‘תחקיר מירון’

יו״ר סיעת יהדות התורה על התחקיר שהציגו מנהלי הילולת הרשב"י השנה: "מה שמשקף את מסקנות הועדה של משרד הדתות בנושא מירון זה כמאמר הפתגם - 'הניתוח הצליח אבל החולה מת'"
אריה ריבקינד
ל' סיון התשפ"ב / 29.06.2022 18:09

מסקנות התחקיר של הילולת הרשב”י תשפ”ב: יו״ר סיעת יהדות התורה, ח״כ מאיר פרוש, הגיב הערב (רביעי) על התחקיר שהציגו מנהלי ההילולה השנה.

 

“מה שמשקף את מסקנות הועדה של משרד הדתות בנושא מירון זה כמאמר הפתגם, ‘הניתוח הצליח אבל החולה מת’. האבטחה הצליחה, אבל אירועי ל״ג בעומר חוסלו”.

פרוש הזכיר: “התרענו בזמן אמת שההתנהלות תגרום להמעטת אירועי השמחות באתר וללא שת”פ אמיתי עם הקהילות ונציגיהם, כל מתווה יקרוס ויגרום שוב לכאוס כפי שאירע השנה”.

כפי שדווח בחרדים 10, במשרד לשירותי דת מתכוונים לקבוע דיון התנעה ל’מירון תשפ”ג’ בשבועיים הקרובים, לזמן את הגורמים הרלוונטים ולצאת לדרך, כולל תשתיות ותקציבים – כל זאת על בסיס המתווה שפעל השנה.

הממונה צביקי טסלר, סיכם את הדיון: “יש הרבה לקחים לשיפור מהילולת תשפ”ב, והשיפור הוא בהחלט בהישג יד, על בסיס מתווה ההילולה החדש שהתגבש. בתכנון הילולת תשפ”ג חשוב מאוד להבטיח שלא חוזרים, חלילה, למתווה העבר של הילולה שמהווה סכנה לשלום הציבור. ביחד עם זאת עלינו לוודא ששולי הבטיחות אינם מוגזמים עד כדי פגיעה באופייה המסורתי של ההילולה”.

סגן השר, ח”כ מתן כהנא סיכם: “הילולת מירון תשפ”ב הופעלה תחת מתווה חדש ומהפכני ששינה סדרי עולם, מהתנהלות כאוטית לאירוע מתוכנן ומנוהל שהמדינה לוקחת אחריות עליו. המתווה שינה את הסטטוס קוו וכל ההיערכות נעשתה בקבועי זמן קצרים מאוד.

“במבחן של עמידה ביעדים: אפס הרוגים ואפס פצועים זו הצלחה גדולה מאוד בעיניי. ביעד השני של חגיגה שמחה ומוצלחת, נכשלנו. אנחנו צריכים לצאת מהתחקיר עם יעדים לשנה הבאה כדי לפעול טוב יותר. כלל הגורמים השותפים מסכימים שהרעיון המסדר של המתווה הוא נכון. יש הרבה מה לשפר אבל זהו הבסיס עליו יש לבנות את ההילולה בשנה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות