‘‏נשאיר הח”כים לילה אחרי לילה’: ליברמן מאיים לעכב פיזור הכנסת

שר האוצר מאיים כי מפלגתו מתכוונת להערים קשיים על חוק הפיזור שעבר בקריאה ראשונה, אם לא יאושר חוק המטרו • ח"כ יוליה מלינובסקי: "אנחנו נלחם ותהיה בכנסת אינתיפאדה. החלטתם לפגוע באזרחי ישראל ולתקוע את המטרו? תקבלו מלחמה!"
אריה ריבקינד
ל' סיון התשפ"ב / 29.06.2022 13:53

שר האוצר ויו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מאיים לעכב משמעותית את הליכי חקיקת חוק פיזור הכנסת ה-24 בקריאה שנייה ושלישית – אם לא יאושר ‘חוק המטרו’, למרות התנגדות האופוזיציה למהלך.

 

ליברמן צייץ בטוויטר: “מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק פיזור הכנסת כאות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור”.

הוא איים: “בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת והאבסורד שנקרא ‘הגדלת מימון המפלגות’ לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל.

“ברגעים אלו, אני מצפה, לפחות, מכל חבריי בקואליציה לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי”.

יו”ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: “‏נשאיר את כל חברי הכנסת לילה אחרי לילה ונתנגד לפיזור הכנסת עד שחוק המטרו יעלה להצבעה במליאה. זה לא חוק שלי או של אף חבר כנסת אחר- זה חוק של תושבי מדינת ישראל!

“אנחנו נלחם ותהיה בכנסת אינתיפאדה עד שחוק המטרו יעבור. נשתמש בכל הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותנו. החלטתם לפגוע באזרחי ישראל ולתקוע את המטרו? תקבלו מלחמה!”

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק פיזור הכנסת ה-24 שהגיש ח”כ יואב קיש.

74 חברי כנסת תמכו מול חמשת חברי ישראל ביתנו שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתמשיך לטפל בה לקריאה שניה ושלישית.

בעת הכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה החליטה ועדת הכנסת לציין שני מועדים חלופיים למועד הבחירות לכנסת העשרים וחמש: 25 באוקטובר ו-1 בנובמבר. המועד יוכרע בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית.

בנוסף, קובעת ההצעה כי התוספת האחידה המשולמת לסיעות לאחר הבחירות לפי סעיף 3 לחוק המימון תהיה 1.4 יחידות מימון במקום יחידה אחת, בהתחשב בהוצאות הקבועות המתחייבות של כל הסיעות וכדי לצמצם את הפגיעה בסיעות הקטנות.

כמו כן, נקבע כי רשימת מועמדים חדשה תוכל לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של עשר יחידות מימון, במקום בשיעור של 70% מעשר יחידות מימון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות