זו ההצעה לעסקת שבויים שחמאס דחה – והתנאי החדש לעסקה

על רקע פרסום הסרטון של השבוי הישראלי הישאם א-סייד, מתברר שישראל העבירה הצעה לעסקת שבויים הכוללת שחרור מאות מחבלים - שנדחתה • ולאיזו עסקה חמאס מוכן כעת?
חרדים 10
ל' סיון התשפ"ב / 28.06.2022 23:46

ישראל העבירה באחרונה לארגון הטרור חמאס הצעה לעסקת חילופי שבויים ונתקלה בסירוב. כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

על פי הדיווח, ההצעה לעסקת שבויים שהעבירה ישראל לחמאס כוללת כמה מאות מחבלים, אך לא רוצחי ישראלים ולא כאלו עם דם על הידיים.

חמאס לא היה מוכן לקבל את ההצעה והתעקש לקבל יותר.

בישראל מעריכים שההחלטה לפרסם היום את הסרטון בו נראה השבוי הישאם א-סייד כשהוא עוטה מסיכת חמצן, נועדה כדי לנסות ולקדם עסקה אחרת.

במקביל, מקורות בחמאס מסרו הערב לרשת אל-מיאדין, כי הוא מוכן לעסקה מיידית במסגרתה ישוחרר הישאם א-סייד בתמורה למחבלים חולים הכלואים בישראל.

מקורות בחמאס מסרו הערב לרשת אל-מיאדין המקורבת לחמאס: “חמאס הודיע ​​למתווכים כי הוא מוכן  ליישם עסקת חילופי שבויים הומניטרית דחופה שבה ישוחרר השבוי הישראלי הישאם אל-סייד תמורת מחבלים חולים הכלואים בישראל”.

הסרטון שפורסם היה אות החיים הראשון מהישראלי שנמצא בידי חמאס מאז עבר את הגבול לעזה לפני שבע שנים.

מדובר בפעם הראשונה שחמאס מפרסם סרטון של ישראלי ללא תמורה, כאשר במהלך 7 השנים שבהן הוא שבוי ברצועה – לא התפרסם עד היום תיעוד שלו.  בחדשות 12 צויין, כי ההבנה היא כי ייתכן שהשבוי הישראלי אכן חולה ועל כן – חוששים בחמאס שהוא ימות, מה שימנע מהם להשתמש בו כדי לנהל משא ומתן עתידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות