‘כפויי טובה. אם לא בעלזא – דגל’ לא היו עוברים וגפני היה באופקים”

הרב חיים מפל מבעלזא ב'קול חי' על המתקפה של 'יתד' נגד החצר: "אני חושב שההתערבות הבוטה זה דווקא מצד כתב העיתון שבא להחליט לרב'ה מבעלזא מה טוב ומה לא. אחרי כזה ביזוי צריך לעשות יום תפילה ואולי גם לסגור את העיתון"
חרדים 10
ל' סיון התשפ"ב / 28.06.2022 22:23

הרב חיים ימפל, חסיד בעלזא שילדיו ונכדיו לומדים במוסדות החסידות שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן ב’מהדורה המרכזית’ של רדיו ‘קול חי’, על המתקפה ב’יתד נאמן’ הבוקר נגד ה’דיל’ שרקחו בחסידות עם משרד החינוך, על הקמת תכנית מיוחדת  להכנסת לימודי ליב”ה בבתי הספר ותלמודי התורה של בעלזא – בתמורה לתקצוב מלא.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

הוא סיפר: “בקום המדינה הייתה שאלה בבעלזא אם להצביע למפגלות החרדיות, והאדמו”ר דאז, ר’ אהרן מבעלזא הוא שנתן את ההחלטה להצביע לאגודת ישראל וגם שלא היינו חברים בה ולא היינו חייבים להם. הוא ראה היתר להיכנס לממשלה שיעזרו לציבור לשבת ללמוד, לפתוח תלמודי תורה וישיבות. זה התנאי היחיד שהוא אמר שהוא מאשר להיכנס לממשלה”.

לדבריו “חסידות בעלזא רצתה מאוד להשתלב באגו”י, אבל את הכל מסובב שליטה וכסף. רצו אותנו שרק נבוא להצביע כל ארבע שנים על עיוור. כל האישור שקיבלנו להצביע – זה היה רק לפתח את מוסדות החינוך, לא ביקשנו נציג בכנסת ולא שום דבר”.

הוא הוסיף וסיפר: “אני זוכר שאני הייתי אז נער כבן 18, היינו בישיבה ואז דיברו שהבעש”ט עבר לצד של ‘אגודה’ והגר”א עבר לצד של ‘דגל’. הרב’ה מבעלזא נעמד ואמר שהבעש”ט לא דיבר על אגודה והגר”א לא על דגל התורה – כולם יראים ושלמים ושזה חילול ה’ שמערבים את גדולי ישראלים זכרם לברכה. הרב’ה אמר שיש פה בסך הכל בעיה של ייצוג.

“ואז הגיע הרב שך, הוא נהנה שהרב’ה הגיע לקראתו והציע לאדמו”ר מבעלזא לקחת את המקום השני. הרב’ה אמר אני לא נכנס לא למקומות ולא לכסף אלא עושה את זה רק למען כבוד התורה.

“אם לא בעלזא – גפני היה נשאר היום באופקים ו’דגל’ לא היו עוברים את אחוז החסימה. הם כפויי טובה. לצערי כפיות הטובה שיש מאז ועד היום לא מפסיקה. אני עוד זוכר שגפני ורביץ היו מגיעים לעדכן את האדמו”ר מבעלזא”.

על המתקפה ביתד נאמן אמר:  “אני חושב שההתערבות הבוטה זה דווקא מצד כתב העיתון שבא להחליט לרב’ה מבעלזא מה טוב ומה לא. אנחנו לא באים לחנך את הליטאים שהם לא יחנכו אותנו. ביזו היום את אחד מגדולי ישראל. אני חושב שאחרי כזה ביזוי צריך לעשות יום תפילה ואולי גם לסגור את העיתון”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מידה כנגד מידה
    28/06/2022 22:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האדמור מבעלזא היה שותף לביזוי כבודו הגדול של גדול ישראל ומאור הדור הרבי מליובאוויטש זיע”א ועכשיו הוא משלם את המחיר

  2. הוא רק שכח משהו קטן
    28/06/2022 23:41
    הדב הלבן
  3. שהרבי שלו הצטרף לדגל בזמן שהמסר הראשי שלהם היה החרמת הרבי מליובאוויטש ואלפי חסידיו. זו התוצאה של הצטרפות למחלוקת קורח וכל עדתו. בסוף כשהאינטרסים משתנים זורקים אותך כממחטה משומשת.

  4. א. ההוא סתם שמן
    27/07/2022 22:09
    פינחס
  5. ב. לגבי גפני מצד א’ צודק ג. ומצד שני דמגוגיה של איכ… ובערל מה הקשר ?

  6. אגב יתכן שהאדיוט חתן של חב''דניק בני ברקי א. ז.
    27/07/2022 22:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. צתצצצ