אורי מקלב חגג במליאה: החוק הזה משפיל את השר שביקש לפגוע בנו

בטרם חוק ‘הקומה הכשרה’ אושר בקריאה ראשונה, חבט ח"כ אורי מקלב בשר יועץ הנדל במליאה: "הוא ניסה להתערב בדרכי החינוך שלנו. חצי מיליון איש רוצים את זה ולא צריך להתחשב בהם?"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשפ"ב / 28.06.2022 20:40

אחרי שוועדת הכלכלה אישרה, במסגרת הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, את חוק ‘הקומה הכשרה’, הוא עלה הערב (שלישי) לאישור בקריאה ראשונה.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

טרם אישור החוק, נשא ח”כ אורי  מקלב דברים בפני חברי הכנסת – ואמר:  “החוק הזה משפיל את שר התקשורת, החוק הזה בא לבטל מהלך רודני מאוד, מהלך דרקוני מאוד שפעל שר התקשורת מול אוכלוסיה גדולה מאוד. עמד פה הנדל, ומכפיש ומשמיץ את הציבור החרדי. הוא זכה למשלחת ענקית של גדולי ישראל והוא זלזל בהם. ניסה להסית בין הציבורים, ניסה לעורר מחלוקות ונכנס לרכילויות הכי זולות הקיימות. הכל בגלל הרפורמה הרסנית הזו שלו”.

מקלב הדגיש: “מול זה הוא לא טיפל בכל הכשלים במשרדו, בהעדר הקליטה והחוסר בשירות ראוי לצרכן. חשובה לו הרפורמה הזו הרבה יותר מחוק הסיבים שיסייע לאזרחי ישראל. שמענו על דברים קשים, על נגיעות שקיימים פה בנושא הזה, עם האנשים הקרובים לו.

“הוא ניסה להתערב בדרכי החינוך שלנו. חצי מיליון איש רוצים את זה ולא צריך להתחשב בהם? זו החלטה של שר המתערבת בשיקולים צרכניים פרטיים. כולם יכולים לרכוש טלפון כשר, אשכנזים וספרדים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים – מי שזה לא מתאים לו שלא ירכוש, אך אין פה כשל שוק”.

השר הנדל עצמו זעם הבוקר על הסיכום בין הקואליציה לאופוזיציה: “ההסכמות עם דרעי (שאמור להיות מחוץ לפוליטיקה) על חוק שמונע מהחרדים ניוד מספרים, הן בושה לממשלה שפעלה היטב בכהונתה. ‏

“בושה לליכוד ולש”ס שפועלים למען המונופול של העסקנים, ונגד הציבור. ‏הסכמות הן לא תירוץ. ‏זו רק קריאה אחת ותהיה לחרדים אפשרות לנייד מספרים בעוד חודש”.

הצעת החוק – אשר למעשה מבטלת את הרפורמה של השר – עברה  בקריאה ראשונה מה שמבטיח את החלת ‘דין רציפות’ לקדנציה הבאה,  שכן אם בכנסת ה-25 יזכה ‘גוש נתניהו’  לרוב, לא יצטרכו להתחיל בחקיקה מחדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות