אחרי 7 שנים: חמאס פרסם וידאו עם השבוי הישאם אל-סייד • צפו

חמאס חושף תיעוד של הישראלי שנכנס לעזה לפני 7 שנים • בתיעוד נראה אל-סייד עם זקן כשהוא מחובר לחמצן, ומוצגת גם תעודת הזהות שלו • בישראל ידעו כי הוא חי, אך לא ראו תמונות שלו • לא ברור מתי בדיוק צולם הסרטון, אך לפי מסך הטלוויזיה ככל הנראה הוא צולם בשבוע שעבר
חיים טוויל
כ"ט סיון התשפ"ב / 28.06.2022 17:31

שבע שנים לאחר שנכנס לעזה: הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה היום (שלישי) תיעוד של השבוי הישאם אל-סייד, כשהוא שוכב במיטה ומסיכת חמצן על פניו.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

אתמול הצהיר אחד מדוברי הזרוע הצבאית של הארגון בהודעה חריגה: “חלה התדרדרות במצב הבריאות של אחד האסירים של האויב המוחזקים בידי גדודי אל-קסאם”.

בהודעה לא צוין במי מדובר, אך נמסר שבשעות הקרובות הארגון יפרסם דבר מה שיאשר את טענותיו. היום הופץ הסרטון של הישאם אל-סייד.

בישראל ידעו כי א-סייד חי, אך לא ראו עד כה תמונות שכאלו.

בסרטון,  שבו הוסר הסאונד, נראה אל-סייד על מיטה כשהוא מחובר לכאורה לבלון חמצן, וכן מוצגת תעודת הזהות שלו. כמו כן ניתן לראות במסך הטלוויזיה ליד המיטה, שידור של רשת אל-ג’זירה מהפורום הכלכלי בקטאר, שנערך בין ה-21 ל-23 ביוני. כך שייתכן שהסרטון צולם בשבוע שעבר.

לפי חדשות 12, העובדה הזו מעלה שאלה: מדוע רק אתמול חמאס הודיע שחלה הידרדרות במצבו? והאם הגיוני שהוא מחובר לחמצן כבר 8 ימים?

עם זאת, ייתכן כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית של חמאס, שמנסה מזה זמן להתניע מגעים לעסקת חילופי שבויים, במסגרתה ישוחררו מאות אסירים פלשתינים.

גורם ביטחוני ישראלי אמר אתמול בתגובה כי אין בישראל שום מידע על שינוי במצב בריאותם של השבויים שבידי חמאס.

הוא הוסיף כי נראה שמדובר בניסיון לוחמה פסיכולוגית של ארגון הטרור.

במקביל, לשכת ראש הממשלה העבירה הנחייה לשרים שלא להתייחס להודעת חמאס.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות