נחשפו הסכמי עדי המדינה ב’תיקי נתניהו’ – וזה מה שכתוב בהם

הוסר צו איסור פרסום על פרטי הסכם עד המדינה שחתמו ניר חפץ ושלמה פילבר ב'תיקי נתניהו' • השניים יורחקו מהשירות הציבורי • פילבר יפעל להתליית רישיון עריכת הדין שלו לחמש שנים
חיים טוויל
כ"ט סיון התשפ"ב / 28.06.2022 15:43

בית משפט השלום בתל אביב החליט הבוקר (שלישי) כי הסכמי עד המדינה של ניר חפץ ושלמה פילבר, שנחתמו במסגרת כתבי האישום נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ייחשפו לציבור.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

זאת בעקבות בקשה שהגיש עו”ד אלעד מן בשם עמותות העין השביעית, שקוף, הצלחה והתמנון.

מתוך הסכם עד המדינה שנחתם עם שלמה פילבר ב-20 בפברואר 2018 עולה, כי פילבר יעמוד לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה. בנוסף, יסכים לענישה של הרחקה מהשירות הציבורי לצמיתות, לא יתמודד ולא יעסוק בכל תפקיד בשירות הציבורי, ויפעל להתליית רישיון עריכת הדין שלו לחמש שנים.

בין ההתחייבויות שנטל על עצמו במסגרת ההסכם: למסור הודעות אמת מלאות ומפורטות, להקליט שיחות בינו לבין מעורבים אחרים, תנאים רגילים בהסכם עד מדינה, ולפעול שבת זוגו תמסור עדות אמת מלאה בכל הידוע לה על הפרשה.

בהסכם עד המדינה עם ניר חפץ, שנחתם ב-4 במרץ 2018 הוא התחייב, בין השאר, כי ימנע מלהתמודד או לעסוק בכל תפקיד ציבורי לצמיתות.

כמו כן,  “ימסור מידע אודות שתי פרשיות ביטחוניות חמורות בעלות עניין ציבורי רב. לדבריו, אחד מן האירועים הוא שהוביל אותו להתפטר מתפקידו”.

מההסכמים עם השניים עולה, כי הם נחשדו בעבירות של טוהר המידות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, שיבוש הליכי משפט, עבירות הלבנת הון וסחיטה באיומים.

עו”ד אלעד מן, יועמ”ש עמותת הצלחה: “חשיפת הסכמי עד המדינה היא צעד חשוב בהקשר של פומביות המשפט וזכות הציבור לדעת. יש להביא בפני הציבור את ההקשר המלא של העדויות ונסיבותיהם ואת ההסכמות שגובשו בעניינים של עדים מרכזיים. זאת לרבות המגבלות והאיסורים שנטלו על עצמם, הפרטים שנמסרו על ידם, העבירות בהם נחשדו ועוד.

“ראוי שהציבור יוכל להעריך גם את סבירות ההסכמים ויבחן את התנהלותם של עדי המדינה באופן מוצלח יותר, גם במישור הציבורי ולא רק בהיבטים משפטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות