‘יתד נאמן’ במתקפה על בעלזא: “סכנה קיומית של טהרת החינוך”

ביטאון 'דגל התורה' במתקפה חריפה על ה'דיל' שרקחו בחסידות בעלזא עם משרד החינוך על תקצוב מערכת החינוך של החצר: "פתח להרס החינוך שהינו בבת עינו וסוד קיומו של הציבור החרדי לדורותיו"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ב / 28.06.2022 10:19

‘יתד נאמן’, ביטאון ‘דגל התורה’ מפרסם הבוקר (שלישי) בעמודו הראשון מתקפה חריפה על ה’דיל’ שרקחו בחסידות בעלזא עם משרד החינוך, על הקמת תכנית מיוחדת  להכנסת לימודי ליב”ה בבתי הספר ותלמודי התורה של החצר – בתמורה לתקצוב מלא.

כפי שנחשף לראשונה בחרדים 10, מספר חסידיות גדולות כבר נמצאות במגעים עם משרד החינוך להצטרף לתכנית התקצוב החדשה בשבועות הקרובים – לקראת פתיחת שנת הלימודים.

הפיתוי של משרד החינוך: כל בי”ס שילמד ליבה יקבל 100% תקצוב

תחת הכותרת “חרדה עצומה לנוכח התערבות בוטה ופגיעה חמורה בחינוך החרדי”, תוקפים בעיתון: “גורמים חרדים הרוצים להצטרף לתוכנית הפיתויים של משרד החינוך ובכך לפגוע בשמירה על עצמאות החינוך החרדי”.

במאמר נכתב: “חרדה עמוקה אופפת את היהדות החרדית הנאמנה מפני ניסיון מחטף של הרגע האחרון שמתבצע על ידי הממשלה היוצאת, המנסה להעביר תקנות חדשות שיפגעו פגיעה קשה וחמורה בטהרת החינוך החרדי, ויביאו להתערבות בוטה וישירה של משרד החינוך בתכני מקצועות לימודי החול ולהגברתם והרחבת היקפם בתוככי תלמודי התורה רח”ל, במטרה מוצהרת להביא להשתלבות הציבור החרדי בשוק העבודה החילוני על ידי רכישת השכלה מדעית גבוהה בתוככי החינוך החרדי, השם ישמרנו”.

בעיתון מסבירים: “כדי להבין עד כמה עומק השינוי אותו מבקשים להוביל שרי הממשלה היוצאת, ניתן להתרשם מההודעות הנלוות שהוציאו השרים הללו במקביל להכרזה הרשמית על התוכנית.

“למרבה התדהמה התוכנית נעשתה בשיתוף פעולה עם גורמים מתוך החברה החרדית, שחרף הצהרותיהם משכבר הימים, כי הם פועלים רק להשיג תקציבים מוגדלים למוסדות החינוך, ללא שינוי בתכני הלימוד ובהכפפת הלימודים לשליטה ישירה של משרד החינוך, מתברר לחרדת הציבור החרדי, כי מדובר במכירה מוחלטת של כל ערכי החינוך והשליטה בהם היישר למשרד החינוך הכפרני ושינוי עמוק ורחב בכל תכני הלימוד והמקצועות שיכנסו למוסדותיהם, ובכניעה מלאה של אותן מערכות חינוך לכל תכתיבי הממשלה שאינה מסתירה את שמחתה על השינוי העמוק שהדבר עלול להוביל בתוככי החברה החרדית”.

לפי ‘יתד’, רבנים ואישי ציבור ומנהלי מוסדות החינוך החרדיים, מסרו לנוכח פרסום התוכנית המסוכנת, כי “הדבר מהווה סיכון עצום לציבור החרדי כולו, ולכלל מסגרות החינוך החרדי. מדובר בסכנה קיומית של טהרת החינוך, כולל של מוסדות ‘החינוך העצמאי’, ואף חמורה יותר מסכנת מוסד ה’ממלכתי חרדי’ שהוקם על ידי משרד החינוך בשליטת ממשלת לפיד הראשונה, שנתפס ובצדק כשינוי מוחלט במסגרות החינוך החרדי.

“התוכנית המוצעת על ידי הממשלה הנוכחית היוצאת, עלולה להביא לשינוי עמוק ומהותי בהרבה בתוככי מסגרות החינוך החרדי, ולבקשת התערבות מלאה של משרד החינוך בתכני הלימוד ובשליטה על המבחנים וחומרי הלימוד בכל מוסדות החינוך החרדי”.

למרות שלפי קברניטי התכנית של בעלזא, הם הגיעו לסיכומים כי הפיקוח על הלימודים יתבצע בידי גורם חיצוני ולא על ידי משרד החינוך – בכתבה מופנית קריאה נרגשת לחסידות בעלזא: “אל נא אחי תרעו, האחריות על כלל החינוך החרדי מחייבת לנהוג בזהירות ובאחריות, לא לתת פתח להרס החינוך שהינו בבת עינו וסוד קיומו של הציבור החרדי לדורותיו”.

יצוין, כי בעקבות התכנית התקדימית, צפויה נדידה של בתי ספר פרטיים, שהצטרפו לרשתות הגדולות מטעמי תקצוב,  וכעת יוכלו לקבל את אותו תקצוב, בלי כפיפות להנהלה של הרשתות ומבלי שייאלצו לקזז עמלת ניהול לרשתות הגדולות – ‘מעין החינוך התורני’ של ש”ס או ‘החינוך העצמאי’ של יהדות התורה..

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות