חמאס בהודעה חריגה: הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים

ארגון הטרור העזתי פרסם על שינוי לרעה במצבו של אחד השבויים הישראלים, בלי לציין את שמו או פרטים נוספים • גורם ביטחוני ישראלי: "חמאס מנסה להפעיל לחץ, לא מכירים שינוי במצב הבריאותי של אחד מהשבויים"
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"ב / 27.06.2022 20:26

הזרוע הצבאית של חמאס בעזה פרסמה הערב (שני) הודעה חריגה לפיה “חלה הידרדרות רפואית במצבו של אחד השבויים הישראליים” שנמצאים בידיה.

בהודעה לא נמסר במי מדובר, אולם כיום ידוע על שני ישראלים, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד, המוחזקים בידי הארגון, ומצבם אינו ידוע. חמאס הודיע שימסור פרטים נוספים בהמשך.

גורם ביטחוני ישראלי אמר בתגובה ל-N12 כי לא ידוע למערכת הביטחון על כל שינוי במצב הבריאותי של מנגיסטו או של א-סייד. לדבריו, הודעת חמאס נראית כמו ניסיון שלהם להפעיל לחץ על ישראל במסגרת המשא ומתן על שחרורם של השבויים.

במערכת הפוליטית הועברה הנחייה לשרי הממשלה שלא להגיב להודעת חמאס עד שיתברר אם היא נכונה או שמדובר בתעמולה שקרית שנועדה להפעיל לחץ.

אימו של אברה מנגיסטו, אגרנש, אמרה ל-N12: “אף אחד לא דיבר איתי תקופה ארוכה. אני לא יודעת מה מצבו של בני. שמעתי עכשיו ממך לראשונה את הדיווח. אני מקווה שהבן שלי בסדר ושאלוקים שומר עליו”.

מקור פלסטיני ברצועת עזה המקורב לחמאס אמר ל-ynet כי מטרת ההודעה שפרסם חמאס היא להחזיר את את סוגיית השבויים והנעדרים לשיח הציבורי בישראל. לדבריו, חמאס מעוניין שההודעה על כך תעורר את המתווכים העוסקים בניסיון לקדם משא ומתן בין ישראל לארגון על עסקת שבויים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות