מסתמן: פיזור הכנסת יידחה – ההצבעה המכרעת רק ביום רביעי

מחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה על מועד הבחירות שיתקיימו ב-25 באוקטובר או ב-1 בנובמבר • התאריך יקבע בהצבעה במליאה: הקואליציה כנראה תנצח משום שהמשותפת תתמוך בהצעתה • הכנסת צפויה להצביע הערב על החוק בקריאה ראשונה, ומחרתיים בקריאה שנייה ושלישית
יוני גרין
כ"ח סיון התשפ"ב / 27.06.2022 19:15

אין עדין הסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה על הצעת החוק לפיזור הכנסת ומועד ההליכה לבחירות.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

לפי שעה מסתמן, כי הכנסת תתפזר סופית ביום רביעי הקרוב.

היות ובין הקואליציה לאופוזיציה אין לפי שעה הסכמות על תאריך הבחירות, הוא ייקבע בהצבעה במליאה – או ב-25.10 (כפי שרוצים החרדים) או ב-1.11 (כפי שרוצה הקואליציה).

ככל הנראה הקואליציה תנצח בהצבעה משום שהמשותפת תתמוך בהצעתה.

מוקדם יותר ועדת הכנסת החלה את ישיבתה, אך לא דנה בחוק – אלא בנושאים אחרים שעל סדר יומה.

יו”ר הוועדה ניר אורבך עיכב את התכנסותה כדי לאפשר לנציגי הקואליציה והאופוזיציה להמשיך בשיחות ביניהם, בתקווה שיגיעו להסכמות.

לקראת השעה שש וחצי התכנסה הוועדה לדיון מסכם.

ח”כ ניר אורבך אמר: “השתדלתי תמיד לעלות דברים שיש להם הסכמות. פוליטיקה היא אומנות הפשרות ואני מאחל לכל אחד מאיתנו בדרכו ואמונתו לעשות טוב לעם ישראל”.

ח”כ יואב קיש מהליכוד: “ניסינו להגיע להסכמות. נתנו לקואליציה יד רחבה בחוקים אבל לא היתה הדדיות. לצערי לא הגענו להסכמות גם לא על חקיקה ולא על תאריך הבחירות”.

יו”ר כחול לבן בני גנץ אמר בישיבת הסיעה היום, כי הוא מתכוון לעשות הכול כדי שלא תקום ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית בראשות נתניהו. גנץ גם שלל אפשרות של הקמת ממשלה בראשותו יחד עם נתניהו בכנסת הנוכחית.

“אעשה כל מה שאפשר בכדי שאחרי הבחירות תוקם ממשלה שיש בה ייצוג לכל שבטי החברה הישראלית”, אמר. “זה נכון בכלל וזה נכון במיוחד בתקופה הזו של מחלוקות, שסעים וחוסר יציבות פוליטית. זו הדרך הטובה ביותר ולדעתי גם היחידה האפשרית להתיר את הפלונטר ולתת לחברה הישראלית להתקדם קדימה”.

‏יו”ר הציונות הדתית סמוטריץ’ מתעקש על דחייה בשבוע של פיזור הכנסת. “סיכמנו בישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה לעשות הכול כדי לדחות את פיזור הכנסת לשבוע הבא כדי להקים ממשלת ימין”.

טרם ידוע גם מתי יתקיים טקס החילופים בין נפתלי בנט ליאיר לפיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות