הולכים הביתה? מסתמן: זה התאריך שבו ייערכו הבחירות לכנסת ה-25

חוק פיזור הכנסת צפוי לעלות היום בשעה 16:00 לקריאה שנייה ושלישית. אך האם הוא יאושר היום? לא בטוח • בקואליציה מנסים להאיץ, כדי לסכל ניסיונות אחרונים של האופוזיציה להקים ממשלה חלופית • אבל ניר אורבך לוחץ על הברקס, והח"כים עשויים להישאר במליאה עד השעות הקטנות
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"ב / 27.06.2022 10:15

היום האחרון של הכנסת? ועדת הכנסת בראשותו של ח”כ ניר אורבך התכנסה כדי לדון בהכנת החוק לפיזור הכנסת – לקראת ההצבעה עליו במליאה מאוחר יותר היום.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

לפי גורמים בקואליציה תאריך הבחירות המסתמן הוא 1 בנובמבר. אך עדיין אין החלטה סופית.

בקואליציה רוצים לדחות ככל הניתן את מועד הבחירות כדי להעניק ליאיר לפיד יותר זמן כראש ממשלת המעבר. באופוזיציה לוחצים על 25 באוקטובר, טרם חזרת בחורי הישיבות מ’בין הזמנים’ של תשרי.

בדיון יוחלט גם לאיזו ועדה יועבר החוק.

לפי התכנית המקורית, בשעה 16:00 ההצעה תעלה לקריאה שנייה ושלישית.

הקואליציה עושה כל שביכולתה להעברת החוק מהר ככל הניתן וביקשה להקדים את דיוני המליאה לשעה 13:00, אך בינתיים היא נתקלת בקשיים מול יו”ר הוועדה, המשתף פעולה עם האופוזיציה, ורוצה לעכב את פיזור הכנסת כדי למצות את המגעים להקמת ממשלת ימין חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

בנוסף, הקואליציה תנסה להעביר בוועדת הכנסת החלטה המסמיכה את ועדת החוקה לקדם את החקיקה בנושא, כדי להפקיע מידיו של ח”כ ניר אורבך את הטיפול בהצעות החוק.

מנגד, האופוזיציה צפויה לנסות לעכב את קידום החוק כדי ללחוץ על הקואליציה להקפיא את ‘חוק הנאשם’ ולהסכים לדרישתה לקבל זכות וטו על החקיקה בכללותה, עד לפיזור הכנסת.

בכל מקרה, החוק לפיזור הכנסת יאושר, ומדינת ישראל צפויה ללכת לבחירות שיתקיימו בסוף אוקטובר או בתחילת נובמבר.

כחלק מהניסיונות להאיץ את המהלך, בקואליציה ינסו לגרום לכך שוועדת הכנסת תאפשר שמרגע שהחוק יעלה במליאה – היא לא תפוזר מבלי שחברי הכנסת הצביעו עליו בשלוש קריאות.

במקרה כזה, חברי הכנסת עשויים להישאר במליאה עד השעות הקטנות של הלילה, שכן באופוזיציה צפויים לנסות לעכב את ההצבעה כמה שיוכלו.

לפי שעה, אין הסכמות בין הצדדים על סדר היום במליאה, ולא על תאריך הבחירות שיובא כחלק מנוסח החוק לפיזור הכנסת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות