בנט: שוקל לפרוש בימים הקרובים • קרבות ירושה על המפלגה הגוססת

הבהיר כי אם יישאר בתפקיד 'ראש הממשלה החליפי' - זה יהיה רק כדי לסייע ביטחונית ללפיד חסר הניסיון, בתור 'מחזיק תיק איראן' • מתן כהנא מתנגד לישיבה בממשלת ימין צרה ועשוי לפרוש מריצה בבחירות, אם שקד תקבל את ההובלה של המפלגה
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"ב / 26.06.2022 22:14

ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט קיים היום (ראשון) התייעצויות על עתידו הפוליטי והכנות להעברת השלטון ליאיר לפיד.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בנט אמר למקורביו כי הוא “שוקל לפרוש כבר בימים הקרובים” מהממשלה ולא לכהן בתפקיד המיותר המכונה “ראש ממשלה חליפי”.

בכך הוא ינסה, אולי מאוחר מדי, להראות לבוחריו כי קיים הבטחה שלא לשבת בממשלה תחת יאיר לפיד.

לדבריו, אם יישאר בתפקיד ראש הממשלה החליפי – זה יהיה רק כדי לסייע ביטחונית ליאיר לפיד חסר הניסיון,  כמחזיק ‘תיק איראן’.

לפי העיתונאי מיכאל שמש, האנשים ששוחחו עם בנט הגיעו למסקנה שהוא לא יתמודד בבחירות הקרובות, וכל ההתלבטות שלו כעת נוגעת רק לעיתוי של הפרישה.

מלשכתו נמסר: “הוא יקבל החלטה רק לאחר סיום תפקידו כראש הממשלה”.

בנט נפגש היום בצהרים עם שרת הפנים איילת שקד וסגן השר לשירותי דת מתן כהנא, סיפר להם כי הוא שוקל לפרוש בימים הקרובים ולא להתמודד בבחירות לכנסת ה-25.

לפי דיווח בערוץ 7, שקד עתידה לקבל את השליטה במפלגת ימינה אם בנט יפרוש, אך מתן כהנא עשוי לוותר על התמודדות ברשימה בבחירות , לאור חילוקי דעות עם שקד על ישיבה עתידית בממשלת נתניהו.

כהנא, כמו בנט, מתנגד לישיבה בממשלת ימין צרה וטוען כי ישראל זקוקה לממשלת אחדות שתכלול מרכיבים מהימין ומהשמאל, בלי הקצוות הפוליטיים.

אם שקד תקבל את ההובלה של ‘ימינה’, ייתכן שכהנא יעדיף לוותר על ריצה לכנסת או שיתמודד ברשימות אחרות,  של גדעון סער או בני גנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות