הרב שמואל אליהו מזהיר את שב”כ: התעמרות לא תעבור. ראו הוזהרתם!

בעקבות מעצר ניצול הלינץ' סמוך לאריאל: נמשכת הביקורת נגד השב"כ והמשטרה • רבה של העיר צפת לשב"כ: "קחו אחריות, אתם לא פוגעים באדם אחד, אתם פוגעים ביסודות החברה האזרחית"
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"ב / 26.06.2022 20:54

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מצטרף לקריאה נגד חקירתו של ניצול הלינץ’ סמוך לאריאל בשבוע שעבר.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

לדברי הרב אליהו, השימוש באמצעים דרקוניים כדי לחקור את העצור הם פסולים, וכי יש בהם איפה ואיפה ממקרים הפוכים שבהם נדקרו יהודים.

הרב אליהו אמר: “השבוע התפרעו ערבים, באו עם גרזנים ומוטות והתנפלו על ילדים יהודים על ידי אריאל. היה אדם אחד אחראי ורציני שלקח אחריות והגיע להגן על היהודים ובאירוע הזה נהרג ערבי. צריך לחקור את האירוע הזה. איך חוקרים אותו? מבררים את האמת, מסתכלים בתמונות, בצילומים. לא, לקחו את היהודי ומענים אותו בשביל להוציא ממנו הודאה. זה דבר שכל אדם אחר היה מודה אפילו ברצח של רבין, מה זה קשור”.

רבה של צפת מוחה על החלטת השב”כ למנוע מהעצור לפגוש עורך דין: “מונעים ממנו עו”ד ומשתמשים בצעדים הכי דרקוניים שיש מול אזרח הכי לגיטימי שיש. להזכיר, שנה שעברה שערבים התנפלו על יהודים ורצחו בעכו ולוד, לא חקרו כך.

“כשהתנפלו ערבים על יהודים בעכו ובלוד ודקרו בסכין, ויודעים מי דקר, שחררו אותו למעצר בית ומאשמים אותו בחבלה למרות שהוא דקר בן אדם בגבו עם סכין. יחס של איפה ואיפה יישחק את כל האימון שיש לאזרחים במערכת החוק, במשטרה, בשב”כ, בפרקליטות, בשופטים”.

הרב אליהו פנה לשב”כ ולמשטרה ודרש מהם: “קחו אחריות, אתם לא פוגעים באדם אחד, אתם פוגעים ביסודות החברה האזרחית, ביסודות האמון שיש בניינו לבין המערכות. איפה ואיפה לא תעבור. התעמרות באזרח שהגן על ילדים לא תעבור. ראו הוזהרתם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות