הפיתוי של משרד החינוך: כל בי”ס שילמד ליבה יקבל 100% תקצוב

מנכ"לית משרד החינוך חתמה על תוכנית תקצוב מיוחדת: שני מיליארד ש"ח מחכים לבתי ספר שיתחייבו ללמד 3 מקצועות ליבה • בעקבות ההחלטה התקדימית: צפויה נדידה של בתי ספר פרטיים, שהצטרפו לרשתות מטעמי תקצוב • מספר חסידיות כבר במגעים עם משרד החינוך להצטרף לתכנית
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשפ"ב / 26.06.2022 21:32

מכה לרשתות החינוך:  יום לפני שממשלת בנט-לפיד הופכת לממשלת מעבר ולא תוכל עוד לקבל החלטות של ממש, חתמה מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר  על תוכנית תקצוב מיוחדת לפי יעדים לחינוך החרדי. כך חשף הערב (ראשון) הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

לפי התכנית החדשה, החל מראשון לספטמבר כל בית ספר חרדי שיתחייב ללמד שלושה מקצועות ליבה – עברית, אנגלית ומתמטיקה –  ותלמידיו יעברו בהצלחה מבחנים חיצוניים, יקבל תקצוב של 100 אחוז,  גם אם אינו משתייך לאחת מרשתות החינוך הגדולות – ‘מעין החינוך התורני’ של ש”ס או ‘החינוך העצמאי’ של יהדות התורה.

רבלין מסביר, כי בעקבות ההחלטה התקדימית, צפויה נדידה של בתי ספר פרטיים, שהצטרפו לרשתות הגדולות מטעמי תקצוב –  וכעת יוכלו לקבל את אותו תקצוב, בלי כפיפות להנהלה של הרשתות ומבלי שייאלצו לקזז עמלת ניהול לרשתות.

לדברי ריבלין, מספר חסידיות גדולות כבר נמצאות במגעים עם משרד החינוך להצטרף לתכנית התקצוב החדשה בשבועות הקרובים.

“מדובר במכה למפלגות החרדיות, שאבדו את המונופול על התקצוב המלא במגזר החרדי”, אומר הפרשן.

למעשה, מדובר בהרחבה של ההסכם עם מוסדות החינוך של חסידות בעלזא – לכלל מוסדות החינוך החרדיים.

כדי לממש את יעדי התכנית, משרד האוצר בראשות השר אביגדור ליברמן העביר תקציב מלא לתוכנית: תקציב עתק של שני מיליארד שקלים. “זה בערך כמו כל התקציב של ‘החינוך העצמאי'”, מסביר ריבלין.

החלק השני של התוכנית היתה רפורמה שמטרתה היה ביטול המעמד של רשתות החינוך החרדיות והורדתם לתקצוב של 75 אחוז, כמו החינוך המוכר שאינו רשמי.

מדובר היה ברפורמה מגובשת של משרד האוצר בהנחיית השר אביגדור ליברמן, שאמורה הייתה להיכלל בחוק ההסדרים של תקציב שנת 2023, שתוכנן היה להיות מובא לממשלה בחודש הבא – אולם כעת, עם פיזור הכנסת, “הגזירה הלכה לפח”.

הרפורמה הזו  – שמטרתה המוצהרת לעודד לימודי ליבה – הייתה מובילה לקיצוץ של מיליארדים בתקציב רשתות החינוך החרדיות, מאחר שהייתה מקצצת מיידית ב-25% את תקציב רשתות החינוך והייתה עולה להן ביחד כמיליארד שקלים בשנה.

כעת, כך מתברר, אושר רק הגזר, בעוד המקל נשבר בגלל פירוק הממשלה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כבר אמר מאן דהוא
    27/06/2022 15:53
    איווט לפידומירסקי
  1. ליבה ראשי תיבות של:-
    ל’א י’בוא ב’קהל י’
    ואכמ”ל

  2. מצוין
    27/06/2022 17:03
    מנחם
  3. הגזר נשאר והמקל נשבר? שני דברים חיוביים!
    אני לא מבין את ההתנגדות לליבה, מקווה שעם הזמן אנשים יתרגלו, והחרדים ילמדו לצאת מהעוני

  4. לימודי ליבה זו מתנה שצריך לאמץ
    27/06/2022 19:52
    אוהב עמי
  5. אין לחם אין תורה