אמסלם: נתניהו הוציא הודעה כדי לפגוע בי, נדהמתי שלא התקשר

חבר הכנסת דודי אמסלם שהצהיר בראיון כי אין בעיה לשלב את סיעת רע"מ בקואליציה, "אחרי שיש לנו 61 אהלן וסהלן" - נפגע מהודעת ההתנערות החריפה שפרסם נתניהו על דבריו: "הוא עושה את זה לא פעם ראשונה" • גורמים בליכוד: המתקפה של נתניהו על אמסלם - אסטרטגיה מכוונת
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשפ"ב / 26.06.2022 18:17

עימות  פנימי בליכוד: חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד עורר היום (ראשון) תסיסה בליכוד כאשר הכריז בראיון ל’חדשות הבוקר’ בקשת 12, כי מפלגת רע”מ יכולה להצטרף לממשלת ימין “אחרי שיש לנו 61”.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

אמסלם אמר בראיון: “מפלגות אנטי-ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה כל עוד הממשלה לא מונה 61. אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן”.

לדברי אמסלם “ממשלה צריכה להיות עם רוב ציוני, לאחר שיש לה רוב ציוני, אם רוצה מאן דהוא – אין לי שום בעיה. מעולם לא הייתה לנו שום בעיה לשתף פעולה עם המפלגות הערביות בנושאים אזרחיים, אבל כשאנחנו נשענים עליהם על הנושאים הלאומיים, אנחנו מאבדים את הזהות היהודית”.

אלא שאז מיהר נתניהו לפרסם הודעת התנערות נחרצת ממנו – ואמסלם נפגע.

בראיון לרדיו ‘גלי ישראל’, האשים אמסלם: “חברי הליכוד חלקם תקפו אותי.  נתניהו הוציא הודעה כדי לפגוע בי. נדהמתי שלא התקשר והוא עושה את זה לא פעם ראשונה. אני אשמח לשמוע את נתניהו בנושא של הרפורמה במערכת המשפט”.

אמסלם הוסיף: “אני בסוף בנאדם. מכבד את ראש הממשלה נתניהו, יודע מה עשיתי בשבילו, מאמין בזה באמונה שלמה – והוא אחד המנהיגים הכי חשובים שהיו לעם ישראל, זה לא קשור לעניין. הוא לא צריך להגיד ‘נדהמתי’ וש’אמסלם עושה את זה לא פעם ראשונה’. יכל לבוא ולהגיד שטעיתי”.

בהודעת ההתנערות של נתניהו מדברי אמסלם על צירוף רע”מ לקואליציה עתידית – נאמר:  “נדהמתי לשמוע את הדברים שדודי אמסלם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר”, הבהיר נתניהו בהודעה מיוחדת שפרסם. “רע”מ היא מפלגה אנטישמית ואנטי-ציונית תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל. הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע”מ לקואליציה כלשהי”.

נתניהו הוסיף: “ב-2019, כשהימין היה עם 60 מנדטים לאחר שליברמן ערק לשמאל, סירבתי להצעות של עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשותי, ולכן הלכנו לבחירות. בניגוד ללפיד, בנט, סער, גנץ וליברמן – שיושבים עכשיו בממשלה עם תומכי טרור אלה ותמורת תמיכתם מכרו להם את המדינה – הליכוד בהנהגתי לעולם לא עשה זאת ולעולם לא יעשה זאת. זאת מהות הבחירות הקרובות: ממשלה לאומית חזקה בראשותי או ממשלה אנטי-ציונית שתכלול את מנסור עבאס ורע”מ, אחמד טיבי והמשותפת שתהיה תלויה בהם לחלוטין”.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, גורמים בליכוד טוענים כי המתקפה של נתניהו על אמסלם מכוונת והיא חלק מאסטרטגיה חדשה למערכת הבחירות הקרובה.

על פי אנשי הליכוד, נתניהו מתכוון לנסות להגדיל את כמות המצביעים על ידי ניסיון קריצה למה שמכונה “הימין הרך”, אותם מצביעים שלא מתחברים לקו המיליטאנטי של אמסלם.

“נתנו לאמסלם מכה כבר בהתחלה כדי להרגיע אותו” אמר  הגורם במפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות