השגריר האוקראיני מאיים: הצעד הזה שנעשה יפגע באלפי ברסלבים

אוקראינה שוקלת להשעות זמנית את הפטור מוויזה לישראלים שמגיעים למדינה • "אנחנו דורשים הדדיות מוחלטת - ולכן הישראלים יידרשו לוויזה. לפני ראש השנה ישראל תרגיש את זה"
חרדים 10
כ"ז סיון התשפ"ב / 26.06.2022 00:03

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ’וק, אמר היום (שבת) בראיון שהעניק לכלי תקשורת בקייב, כי אוקראינה שוקלת להשעות זמנית את הפטור מוויזה לישראלים שמגיעים למדינה, בשל מגבלות שלטענתו ישראל מטילה על כניסת אוקראינים הבאים לישראל.

“ישראל מאפשרת לאזרחים רוסים כניסה ללא מגבלות, וגם בלארוסים”, אמר בראיון. “לעומת זאת, לאזרחי אוקראינה הישראלים המציאו ויזה אלקטרונית”.

הוא הדגיש: “זה מאוד כואב לנו. משרד החוץ האוקראיני ולשכת הנשיא אומרים לי שזה בלתי מקובל, וכעת אנחנו שוקלים אם להשעות את הפטור מוויזה לישראלים בתגובה. אולי עכשיו זה לא יורגש, אבל לפני ראש השנה ממשלת ישראל תרגיש את זה” – אמר, תוך שהוא מתכוון לנסיעה של עשרות אלפי חסידי ברסלב לאומן.

השגריר אמר לאיתמר אייכנר מ-ynet ו’ידיעות אחרונות’: “משרד החוץ האוקראיני שוקל את המהלך כי פנינו למשרד הפנים הישראלי בבקשה לבטל את הוויזה האלקטרונית. אם תבדקו את המספרים, תראו שאין לזה בסיס, כי חצי מהפליטים שהגיעו לישראל כבר עזבו. אנחנו עומדים על כך שתהיה הדדיות מוחלטת – אם אוקראינים נדרשים לוויזה אלקטרונית, גם ישראלים יידרשו לוויזה כזו”.

קורניצ’וק הבהיר כי הכוונה היא שישראלים לא יוכלו להגיע לאומן בראש השנה ללא ויזה מראש, בשונה מהמצב כיום, שבו נהנו מפטור מהוצאת ויזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות