ליברמן: לא נשב עם ביבי בשום תנאי, גם לא עם שס ויהדות התורה

יו"ר ישראל ביתנו בריאיון ל'פגוש את העיתונות': "המטרה הראשונה שלנו בבחירות הקרובות: למנוע מנתניהו לחזור לשלטון" • שלל ישיבה עם נתניהו והמפלגות החרדיות: "כרגע ש"ס ויהדות התורה חייבים להישאר באופוזיציה" • אלי אבידר מחוץ לכנסת? "לא יישאר ברשימה אין לנו אף קשר"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשפ"ב / 25.06.2022 22:24

שר האוצר אביגדור ליברמן העניק הערב ראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בקשת 12  והדגיש כי בכוונתו לרוץ לבד, מבלי לחבור למפלגה אחרת.

עוד חשף כי ח”כ אלי אבידר לא יהיה ברשימה: “הוא החליט ככה, הוא לא השתתף באף ישיבה – אין לנו אף קשר. הוא לא סיכן את הקואליציה, הוא היה חבר נאמן בה”.

הוא הוסיף: “אנחנו הולכים עם הרשימה הזאת, מרוצה ממנה, יהיו אנשים נוספים, אבל לא מהכנסת הזו”, ליברמן לא התייחס לדיווח ב’אולפן שישי’ על מגעים בין גדעון סער לבני גנץ. “המטרה הראשונה בבחירות היא למנוע מנתניהו לחזור לשלטון”, הדגיש.

ליברמן הבהיר כי החרם נגד המפלגות החרדיות נמשך: “כרגע ש”ס ויהדות התורה חייבים להישאר באופוזיציה. כל מי שמנסה לתרץ מתכוון למכור להם”.

לאחר מכן הצהיר: “לא נשב עם נתניהו בשום תנאים ונסיבות, וגם לא עם ש”ס ויהדות התורה. רוצים ממשלה ליברלית, לאומית”.

כשנשאל על הממשלה הבאה, הבהיר שירצה להמשיך במשרד האוצר.

על המפלגות החרדיות אמר ליברמן: “מ-1977 הנהגת החרדים יושבת בממשלות לסירוגין, והציבור החרדי הפך ליותר עני ונזקק, ופחות משכיל. ההנהגה החרדית, ש”ס ויהדות התורה – רוצים כל חרדי כמה שיותר עני, מסכן ובור. ככה הם שולטים בציבור הזה, באמצעות קצבאות. את זה אנחנו רוצים למנוע”.

לדבריו, “צריך להתנות את כל התקציבים בלימודי ליבה”.

כשנשאל על הליכוד ונתניהו, השיב: “לנתניהו ולאנשיו אין שום קשר לימין, שלמה קרעי איש ש”ס”.

הפרשן עמית סגל על הצהרת ליברמן: “נעשה את המתמטיקה: ליכוד וחרדים לפחות 50 מנדטים.

“בהנחה שסמוטריץ לא יחשוק פתאום בעריקה לזרועות גבי לסקי, מנסור עבאס וגלעד קריב, אז או שליברמן מתכנן ממשלה עם המשותפת או שבא לו אופוזיציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפי הנראה יהיה מפלה ענקית לנתניהו ולגוש הימין כפי שהיה לפני שנה
    26/06/2022 00:48
    אחד שמבין
  1. השמאל יקח בגדול את הממשלה הבאה
    נתניהו יכול לחלום חלומות סרק כי אין לו שום סיכוי להבחר