האו”ם קבע: העיתונאית נהרגה מאש חיילי צה”ל • ליברמן: “קביעה נבזית”

שירין אבו עאקלה נורתה במהלך חילופי אש בג'נין בתחילת חודש מאי: כעת האו"ם קובע שנורתה מאש חיילי צה"ל • צה"ל בתגובה: "איפה הקליע? התחקירים מוטים - לא ניתן לקבוע מי ירה בה"
חיים טוויל
כ"ה סיון התשפ"ב / 24.06.2022 15:12

פחות מחודשיים לאחר התקרית בג’נין: משרד נציב האו”ם לזכויות אדם מסר היום (שישי) בהצהרה לתקשורת,  כי מצא שהעיתונאית שירין אבו עאקלה מאל-ג’זירה נהרגה מירי של כוחות צה”ל.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

“אנחנו במשרד זכויות האדם של האו”ם סיימנו את המעקב העצמאי שלנו אחר התקרית”, נאמר בהצהרה. “כל המידע שאספנו – כולל מידע רשמי מהצבא הישראלי ומהתובע הכללי הפלסטיני – תואם את הממצא לפיו היריות שגרמו למותה של אבו עאקלה ופצעו את עמיתה עלי סמודי הגיעו מכוחות הביטחון הישראליים ולא מירי חסר הבחנה על ידי חמושים פלסטינים, כפי שנטען בתחילה על ידי הרשויות הישראליות.

“לא מצאנו מידע המצביע על כך שהייתה פעילות של פלסטינים חמושים בסביבה הקרובה של העיתונאים”.

מדובר צה”ל נמסר: “בהמשך לתחקירים המוטים בעניין מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה – צה”ל שב ומציע לפלסטינים להעביר את הקליע. הסירוב הפלסטיני להעביר הקליע ולקיים חקירה משותפת מעיד על שיקוליהם”.

עוד נמסר בהודעת דובר צה”ל: “נזכיר כי מדובר באירוע מבצעי במסגרת מבצע מעצרים במחנה הפליטים ג’נין בו התפתחו חילופי אש בין כוחות צה”ל לחמושים פלסטינים.

“מאז קרות האירוע, צה״ל מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת. תחקיר צה”ל קובע כי העיתונאית לא נורתה בשום פנים ואופן במכוון, ולא ניתן לקבוע האם נהרגה מירי חמושים פלסטינים אשר ירו בסביבתה באופן בלתי נשלט או ע”י חייל צה”ל בשוגג.

“צה”ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים גם במהלך חילופי אש או זירת קרב ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות”.

השר אביגדור ליברמן דוחה את קביעת האו”ם: “אני לא יודע על בסיס איזה תחקירים נציבות זכויות האדם של האו”ם קבעה שעיתונאית אל-ג’זירה נהרגה מירי צה”ל אבל מדובר בקביעה נבזית שלא יכולה להיות מקובלת עלינו.

“מדינת ישראל הציעה פתרונות שיכלו לסיים את האירוע הזה אבל באופן לא מפתיע הצד השני לא היה נכון להם. השיקולים המוזרים שלהם לא מעניינים אותי, צה”ל צריך להמשיך ולפעול כשהוא יודע שיש לו גב פיקודי ומדיני מלא מלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמר ליברמן הנבזה
    27/06/2022 01:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שכל דבריו נבזיים
    וכל מעשיו נבזיים