“ראיתי שהציבור שלנו לא איתנו”: אורבך חושף על השיחה עם בנט

בראיון שהעניק ל'מקור ראשון', מספר ח"כ ניר אורבך שהמחאות נגדו לא היו הגורם שהביא להחלטתו לתמוך בפיזור הכנסת • "ימינה בהובלת ראש הממשלה בנט, כמו שזה נראה היום, מכוונת לציבור שהוא לא הציבור שלי. אני שליח ציבור בלי ציבור"
חרדים 10
כ"ד סיון התשפ"ב / 23.06.2022 19:29

יו”ר סיעת ימינה, ח”כ ניר אורבך, מספר בראיון שהעניק לעיתון ‘מקור ראשון’ שיתפרסם מחר (שישי), כי ההחלטה לתמוך בפיזור הכנסת לא נבעה מההפגנות המתמשכות נגדו מול ביתו.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

“שנה אני חי פה כמו ביעד מבוצר. שורקים לילדים שלי, קוראים לעברנו קריאות. זה מפריע ולא נעים, אבל זה לא מה שהכריע. ההחלטה התקבלה אחרי שראיתי שהציבור שלנו לא איתנו. השכנים שלי, חברים קרובים, הקהילה שלי. כשהחבר’ה שלי בבית הכנסת, בבית, אומרים לי ‘חלאס, תעזוב כבר’. לא ההפגנות”, סיפר אורבך.

לדבריו, “עד שלב מסוים הרגשתי שעדיין נותנים לנו צ’אנס, אבל ככל כשהיו יותר ויותר אירועים בתוך המליאה ובחוץ של הרמת ראש לאומנית ערבית, זה היה קו פרשת המים. אחרי תקופת הפיגועים, רמדאן, המהומות בהר הבית והדגלים באוניברסיטאות – אמרתי: עד כאן”.

הוא הוסיף: “ימינה בהובלת ראש הממשלה בנט, כמו שזה נראה היום, מכוונת לציבור שהוא לא הציבור שלי. אני שליח ציבור בלי ציבור בתוך המפלגה. רוב הציונות הדתית שהצביעה לימינה כבר לא נמצאת שם”.

אורבך מעריך ששיחתו ביום שני בבוקר עם בנט, במהלכה הודיע לו על כוונתו לתמוך בחוק לפיזור הכנסת שהליכוד היה אמור להעלות ביום רביעי הקרוב, היא שהביאה למפץ הפוליטי ולהקדמת הבחירות.

“ה’מכה בפטיש’ הייתה השיחה שלי איתו ביום שני בבוקר. הוא הבין שאני נחוש בדעתי. התשובה שלי הייתה מאוד ברורה, שבשבוע הבא אני מצביע בעד פיזור הכנסת. אמרתי לו ‘גם ‘תקנות יו”ש’ לא יעברו, אני רואה שזה לא מתקדם לשום מקום’.

“ואז הוא זרק לי, ‘ואם אני כן אצליח להביא 60 תומכים?’ אמרתי לו: ‘לא’. טענתי שהתקנות הן רק סימפטום, לא הבעיה. הבעיה שלנו היא שיש לנו קואליציית 60 שלא מסוגלת להעביר את הדברים האלה. ככה השיחה הסתיימה, והוא הלך לדרכו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות