טרגדיה: 5 בני משפחה חרדית, בהם 4 ילדים נספו בארגנטינה

אסון בקהילה היהודית: 5 בני משפחת חבאז, משפחה חרדית מבואנוס איירס, נספו בשריפה שפרצה בדירה בקומה שביעית • 30 דיירים, בהם אבי המשפחה יצחק בן ה-55, המאושפז במצב קשה, 4 ילדים ואישה בהריון, פונו ל-6 בתי חולים, כשהם סובלים מכוויות ושאיפת עשן בדרגות שונות
נתן פרל
כ"ד סיון התשפ"ב / 23.06.2022 18:33

טרגדיה קשה בקהילה החרדית בבואנוס איירס: שריפה שפרצה הלילה (חמישי) בבניין הממוקם בשדרות אקוודור בבירת ארגנטינה, הובילה למותם הטראגי של חמישה בני משפחת חבאז – משפחה חרדית ידועה בעיר.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

בדירת משפחת חבאז היו בעת פרוץ השריפה ההורים ותשעה ילדים. האם סופיה חבאז ע”ה בת 49, הבת קמילה ע”ה בת 16, אסתר ע”ה בת 9, אורלי ע”ה בת 8, ורפאל בן 4 ז”ל – נספו.

אב המשפחה, יצחק בן ה-55, נפצע באורח קשה. הילדים  יאיר, יחזקאל, משה ורחל, מאושפזים במצב בינוני. הבן דוד שוחרר מבית החולים.

אבי המשפחה, המאושפז בבית החולים, יצא ראשון מהדירה כדי לנסות להזעיק עזרה, לאחר שהשריפה פרצה והעשן התפשט בדירה. אבל הוא כבר לא היה מסוגל לחזור, כדי לחלץ את משפחתו כי איבד הכרה.

השריפה פרצה בשעה 5:45 לפנות בוקר (שעון מקומי), בדירה בקומה השביעית מתוך 14 קומות בבניין.

כוחות כיבוי והצלה רבים של העירייה שהוזעקו לזירה התקשו בפעילות חילוץ וההשתלטות  על האש בשל הקומות הגבוהות בהן השתוללה השריפה.

בני המשפחה התגוררו בקומה השביעית בבניין. הם חולצו מהדירה, אך למרבה הצער בבית החולים נקבע מותם. “הבלתי אפשרי נעשה כדי להוציא אותם מהמצב הזה, אבל זה היה בלתי אפשרי בגלל כמות העשן שנשאפה”, נמסר מבית החולים.

30 דיירים נוספים – 11 במקום ו-19 שהועברו ב-22 אמבולנסים לשישה בתי חולים – טופלו על ידי כוחות ההצלה, בהם גם ‘הצלה’ המקומי – שאנשיו הגיעו ראשונים לזירה. בין המאושפזים ארבעה ילדים ואישה בהריו. הפצועים סובלים מכוויות ושאיפת עשן בדרגות שונות, חלקם במצב קשה.

 

במקביל לניסיונות להשיג שליטה על האש, כוחות הכיבוי החלו לחלץ דיירים שיצאו למרפסות ונופפו משם לעזרה. “אנחנו עוברים קומה אחר קומה, סורקים שוב את כל הבניין, כדי לברר אם יש עוד לכודים”, אמר ראש לוחמי האש.

מהרשויות נמסר כי לא פונו קורבנות נוספים בקומות שמעל קומה שמונה.

בין המפונים לבית החולים היו גם שלושה שוטרים,  עקב שאיפת עשן, שכן הם היו הראשונים להגיע ולפנות את השכנים.

ארגון AMIA,  המאגד את הקהילות היהודיות במדינה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “בצער עמוק, אנו מביעים את תנחומינו ליקיריהם של האנשים שמתו בשריפה הנוראה הבוקר, בבניין ברחוב אקוודור. אנו מאחלים החלמה מהירה של הפצועים בטרגדיה הזו שמצערת את החברה כולה”.

השיחה הראשונה ל-911 הגיעה ב-5:45 עם 11 שניות. בסך הכל היו 26 שיחות. ארבע דקות לאחר מכן, על פי מקורות ממשרד המשפטים והביטחון בבואנוס איירס, הגיע טלפון סלולרי ממשטרת העיר. השוטרים במדים ביקשו “בעדיפות” את שיתוף הפעולה של הכבאים.

בין 5:49 עם 23 שניות ל-5:50 עם 12 שניות הגיעו עוד שתי ניידות סיור. אנשי המשטרה החלו בפינוי הבניין. צוותי כיבוי העיר הגיעו לזירת השריפה בשעה 5:52 עם 16 שניות.

“השריפה התפתחה בקומה השביעית ועברה לשמינית. זה תועד בסביבה של שלושה מטרים על עשרה מטרים, האיש כיסתה את המטבח, שלושה חדרי שינה וחדר רחצה”, אמרו מקורות במשטרה.

השריפה פגעה גם בסלון הדירה בקומה השמינית. שאר הדירות הושפעו רק מעשן ושברי זכוכית.

ראש העיר אמר: “ראשית אני רוצה להביע את תנחומיי לקרובים של המנוח, מצב קשה וקשה מאוד. דקה לאחר מכן נכחה נוכחות משטרת העיר, שבע דקות לאחר מכן הגיעו הכבאים ועשו עבודה כרגיל, ויתרו על חייהם. שוב ברכות על המחויבות והמסירות שאתה מגלה. אני רוצה להדגיש את המחויבות של צוות החירום כולו, לסכן את חייהם למען אחרים ולטובת הקהילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אח של האשה שנספת עם ילידה יושב שבעה בירושלים
    26/06/2022 13:04
    א
  1. הרב גבריאל כיבודי יושב שבעה בירושלים רמות פולין 53 כניסה א עד יום רביעי בבוקר. שעות ניחום: 1000- 1400 1800- 2200