שקד: אסכים לשבת תחת ביבי בממשלה חלופית – גם בכנסת הזו

לאחר שנים של נתק בין הצדדים, לאחרונה נראה כי יחסיהם של נתניהו ושקד התחממו • אופוזיציה ממשיכה לנסות ולהקים ממשלת חלופית בראשות נתניהו, מבלי לפזר את הכנסת, על אף שהסיכויים למהלך נמוכים • יאיר הזהיר היום את אביו: "מו"מ מדומה של איילת שקד נועד להרדים אותנו"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשפ"ב / 22.06.2022 18:00

שרת הפנים איילת שקד מסרה אחר הצהריים (שלישי) ל-ynet ו’ידיעות אחרונות’, כי תסכים לשבת בממשלה תחת בנימין נתניהו – עוד בכנסת הנוכחית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

שקד אינה חברת כנסת, שכן התפטרה לטובת חברת הכנסת הנורבגית שירלי פינטו. אם תהיה מעוניינת לשוב לכנסת, היא תוכל להתפטר מתפקידה כשרה ולחזור לכהן.

לאחר שנים של נתק בין הצדדים, לאחרונה נראה כי יחסיהם של נתניהו ושקד התחממו, לאחר שהיא תועדה לפני כשבועיים כשהיא לוחצת ידיים ומקיימת שיחה מחוייכת עם ביבי ושרה נתניהו במהלך אירוע לחגיגות ה-70 של המלכה אליזבת בביתו של שגריר בריטניה בישראל.

בימים האחרונים האופוזיציה ממשיכה לנסות ולהקים ממשלת חלופית בראשות נתניהו, מבלי לפזר את הכנסת, על אף שהסיכויים למהלך נמוכים.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, רמז היום על המאמצים להקים ממשלה חילופית: “אסור שאביגדור ליברמן יהיה בין מקבלי ההחלטות במדינת ישראל וזה מה שאני עושה ופועל גם ברגעים אלו”.

כפי שדווח בחרדים 10, נתניהו קיבל היום במליאת הכנסת, בעת הדיון על חוק פיזור הכנסת, הודעה ששלח בנו יאיר,  בה הוא מזהיר אותו כי הקואליציה מבצעת תרגיל, וכי ח”כ ניר אורבך יתמהמה בהעברת החוק לפיזור הכנסת בוועדת הכנסת – כדי שהקואליציה תצליח להעביר את ‘חוקי הנאשם’ שימנעו ממנו להרכיב ממשלה, ולא כדי להעניק עוד זמן להקמת ממשלה חלופית.

הוא אף ציין כי מדובר במלכודת שמתואמת עם איילת שקד.

“לדעתי זה תרגיל”, כתב יאיר לאביו. “זה יחד עם משא ומתן מדומה של איילת שקד נועד להרדים אותנו, לגרום לנו לדחות את חקיקת הבחירות, ואז הם יוכלו להעביר את חוק הנאשם”.

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24. החוק אושר ברוב של 110 תומכים, ללא מתנגדים. בקואליציה שואפים לקדם בהליך בזק את פיזור הכנסת ולהשלים את הקריאה השנייה והשלישית ביום שני הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות