לפיד: החזק באופוזיציה זה בן גביר • הליכוד: אצלך זה טיבי ועבאס

ראש הממשלה החליפי על הקדמת הבחירות ופירוק הממשלה: "ניצחנו את הקיצונים בסיבוב הקודם, ננצח אותם גם בסיבוב הבא" • "האיש הכי חזק היום באופוזיציה הוא לא ביבי נתניהו, הוא איתמר בן גביר" • בן גביר: "האיש הזה, שמכר את המדינה לתומכי הטרור, לא יצליח לעבוד על הבוחר שוב"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשפ"ב / 22.06.2022 12:27

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (רביעי), בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, להקדמת הבחירות ופירוק הממשלה.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

“ניצחנו את הקיצונים בסיבוב הבחירות הקודם, ננצח אותם גם בסיבוב הבא”, אמר לפיד, תוך שבהוא מתעלם מההונאה של מפלגת ימינה. “הרוב הישראלי השפוי והליברלי מסתכל על בן גביר ואומר: ‘אני לא מוכן שככה תיראה המדינה שלי, ואני לא מוכן שככה ייראו החיים שלי'”.

לפיד טען כי “האיש הכי חזק היום באופוזיציה הוא לא ביבי נתניהו, הוא איתמר בן גביר. המסר של בן גביר פשוט ואלים. הוא אומר: לא מדינה דמוקרטית, לא ערכים ליברלים, לא מתינות, לא שלטון חוק – רק לאומנות גזענית”.

הוא הוסיף: “רוב הישראלים רוצים לחיות יחד בשלום. הם לא רוצים שתהיה פה ממשלה שמבוססת על אלימות ושנאה. הם יודעים שלא רק הדמוקרטיה מגינה עליהם, גם הם צריכים להגן על הדמוקרטיה.

“הסיפור הישראלי הגדול, הוא הסיפור של רסיסים שמתלכדים. מגיעים מכל העולם, אחרי טרגדיה בלתי נתפסת, ומגלים שביחד – אבל רק ביחד – אין דבר שהם לא יכולים לעשות. אין פסגה שהם לא יכולים להגיע אליה”.

על ראש הממשלה בנט אמר השר לפיד, שכינה השבוע את הימין בכינוי “כוחות האופל”: “תראו מה קורה לימנים הגונים שלא מוכנים להשתתף בפולחן השנאה הזה. תראו מה הם עשו השנה לנפתלי בנט. איש טוב, ישראלי טוב, ראש ממשלה טוב. תראו איזה כמויות של רעל הם שפכו עליו”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לדברי לפיד: “תראו מי שמדבר! לפיד שמינה ליו”ר ועדת הפנים את וליד טאהא, שרוצה לזרוק להט”בים מהגגות ולרצוח חיילי צה״ל, ומי שמנסה מהמקפצה לבסס את הקואליציה שלו על תומכי הטרור טיבי ועודה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר.

“האיש הזה, שמכר את המדינה לתומכי הטרור, שאין מילה לבוחר שהוא לא עבר עליה – ממשלת 18 שרים, חוק נורבגי, שר בלי תיק, ראש ממשלה חליפי, כספים קואליציוניים, ג׳ובים למקורבים, בזבוז כספי ציבור, העלאת מיסים, יוקר המחיה, ביטחון אישי, סחטנות פוליטית, לא יצליח לעבוד על הבוחר הישראלי שוב”.

בליכוד עונים לשר לפיד: “האנשים החזקים בממשלה של לפיד יהיו מנסור עבאס והאחים המוסלמים, ואחמד טיבי והרשימה המשותפת.

“הממשלה הקודמת הייתה הגרועה בתולדות ישראל. אם לפיד יבחר, הממשלה שלו, שתיתמך במנסור עבאס, האחים המוסלמים ואחמד טיבי תהיה גרועה בהרבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות