יו”ר הכנסת ‘קובר’ את החוק ‘הצפון קוריאני’ של הקואליציה נגד נתניהו

ח"כ מיקי לוי קיים אתמול שיחה עם בכירי הקואליציה - והבהיר: מתנגד נחרצות לחקיקת 'חוק הנאשם' בצורה חפוזה, כחלק מהחקיקה לפיזור הכנסת • צייץ בטוויטר: "תומך בחוק, חובתי להעביר אותו באופן מסודר"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשפ"ב / 22.06.2022 10:20

‘חוק הנאשם’, שמבקש למנוע מאדם עם כתבי אישום להתמנות לראש ממשלה, לא יחוקק בהליך בזק לאחר שהגורם הבכיר ביותר בכנסת – יו”ר הכנסת – מביע התנגדות נחרצת לקידומו המהיר. כך דווח הבוקר (רביעי) ברשת ב’.

על פי הדיווח, יו”ר הכנסת קיים אתמול שיחה עם בכירים בקואליציה, והבהיר שהוא מתנגד נחרצות לחקיקת ‘חוק נתניהו’ בצורה חפוזה ובהליך מהיר, וכחלק ממהלך החקיקה של החוק לפיזור הכנסת.

לדעת לוי, מדובר בחוק יסוד שעוסק בנושא מהותי של הזכות להיבחר ונדרש דיון עמוק ומקצועי בהליך חקיקה שכזה, ולא בהליך בזק שיפגע בכבודה של הכנסת ובהליך החקיקה הראוי.

זאת, למרות שברמה האישית מיקי לוי תומך בתוכן החוק ובעיקרון שעומד מאחוריו.

ההתנגדות של יו”ר הכנסת, מתוך רצון לשמור על כבודה של הכנסת, למעשה צפויה לקבור את יוזמת קידום החוק.

יו”ר הכנסתי הגיב בטוויטר: ‏”שלא יהיו אי הבנות – אני, וכל חבריי ב’יש עתיד’, תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכול להעבירו. כיו״ר הכנסת חובתי לעשות זאת באופן מסודר”.

מיש עתיד נמסר: “תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכול כדי שיעבור”.

יו”ר הקואליציה, בועז טופורובסקי, אמר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ לאריה גולן: “יש עתיד תומכת בהעברת חוק הנאשם. לכל מפלגה בקואליציה יש זכות וטו על חקיקת חוקי יסוד. עד עתה ימינה התנגדה לחוק הנאשם, אך ככל הנראה כעת היא אינה מתנגדת לו ולכן הוא יקודם. זה אבסורד שבישראל יש מפלגה שבה נאשם בפלילים מועמד לראשות הממשלה, רוב האזרחים יודעים שזה לא הגיוני ואני מקווה שזה יתבטא בקלפי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלמה
    22/06/2022 11:41
    שלמה
  1. א. הוא לא נאשם הוא חשוד.
    ב. לא יעלה על הדעת שהיועמ”ש יקבע מי יהיה ראש ממשלה