סקר חדשות 13: 51% סבורים שבנט צריך לפרוש מהחיים הפוליטיים

59 מנדטים לגוש נתניהו, מול 55 מנדטים למפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית • איחוד בין בנט לסער מניב 13 מנדטים - ואז רע"ם לא עוברת את אחוז החסימה • בשאלת ההתאמה בין נתניהו ללפיד: ראש הממשלה לשעבר מקבל 51 אחוזים מול 30 אחוזים לשר החוץ
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ב / 21.06.2022 20:40

מסקר שערך פרופ’ קמיל פוקס ופורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13 עולה, כי ‘גוש נתניהו’ מקבל 59 מנדטים מול 55 מנדטים למפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

לפי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 35 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 22 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה ממשיכה להיות הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר עם 9 מנדטים.

ימינה ונפתלי בנט צונחת לארבעה מנדטים על סף אחוז החסימה. כחול לבן ובני גנץ עם 7 מנדטים, ליברמן וישראל ביתנו נותרים יציבים על חמישה מנדטים. גם העבודה ומרב מיכאלי עם חמישה מנדטים.

מרצ, תקווה חדשה ורע”מ עם 4 מנדטים כל אחת. בצד השני של המפה: ש”ס זוכה בסקר ל-8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

תמונת המנדטים:

הליכוד – 35 מנדטים
יש עתיד – 22 מנדטים
הציונות הדתית – 9 מנדטים
כחול לבן -7 מנדטים
ש”ס – 8 מנדטים
העבודה – 5 מנדטים
יהדות התורה – 7 מנדטים
ימינה – 4 מנדטים
הרשימה המשותפת – 6 מנדטים
ישראל ביתנו – 5 מנדטים
מרצ – 4 מנדטים
רע”מ – 4 מנדטים
תקווה חדשה – 4 מנדטים

עוד עולה מהסקר, כי במקרה של איחוד בין בנט וסער מפת המנדטים משתנה: הליכוד יורד ל-34 מנדטים ולפיד שומר על כוחו עם 22. המפלגה המשותפת של בנט וסער זוכה ב-13 מנדטים. רע”ם לא עוברת את אחוז החסימה, ושאר המפלגות נשארות עם אותו מספר מנדטים.

במידת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו לבנט: נתניהו ממשיך להוביל בפער גדול עם 48 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים לבנט.

במידת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד: נתניהו מוביל עם 51 אחוזים, מול 30 אחוזים ליו”ר יש עתיד.

במידת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו לגנץ: נתניהו זוכה ב-47 אחוזים לעומת 29 אחוזים לגנץ.

עוד שאלה שנשאלה בסקר: האם בנט צריך להתמודד בבחירות הקרובות או לפרוש? הרוב – 51 אחוזים – השיבו כי על בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים, מול 30 אחוזים שחושבים שהוא צריך להתמודד בבחירות הקרובות.

אחוז ההצבעה מהווה מרכיב חשוב בכל מערכת בחירות. לפי סקר חדשות 13, רוב הציבור – 59 אחוזים – בטוח שיילך לקלפי להצביע ביום הבוחר. 21 אחוזים השיבו כי יגיעו להצביע בסבירות גבוהה. 7 אחוזים השיבו שלא יגיעו בסבירות גבוהה. 6 אחוזים אמרו כי בטוחים שלא יגיעו להצביע ו-7 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

פרופ’ קמיל פוקס אמר בקול חי: “בסקר שלנו 4 מפלגות עם 4 מנדטים. רע”מ עוברת בקושי את אחוז החסימה בסקר בזכות רבע מנדט שהיא מקבל מיהודים. בנט עם 4 מנדטים כשהוא עדיין ראש הממשלה. לכן הסקר הזה הוא קריאת השכמה למפלגות הללו לחשב את דרכם”.

הסקר כלל 701 נשאלים בהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות