הגיעו כבר 11 תלונות: הגבאי עצור בחשד למעשים חמורים בילדות

אלעד לוינשטיין,  בן 42, גבאי בבית כנסת במרכז פ"ת, נעצר בחשד שביצע עבירות חמורות בילדות • לאחר פרסום החקירה התקבלו עוד 11 תלונות דומות • חלק מהמעשים בוצעו, לפי החשד, תמורת אתנן כספי • לפני כ-10 חודשים קיבל תעודת יושר מהמשטרה - והועסק כשומר במעון של אקים
חיים טוויל
כ"ב סיון התשפ"ב / 21.06.2022 15:47

חוקרי תחנת המשטרה בפתח תקווה עצרו בשבוע שעבר את אלעד ניסן לוינשטיין,  תושב העיר ששימש כגבאי בבית כנסת במרכז העיר, בחשד שביצע עבירות חמורות בקטינות.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

המעצר בוצע לאחר שחוקרי המשטרה פתחו לפני כשבוע בחקירה סמויה ורגישה עם קבלת תלונה שהגישה אמה של נערה בת 13 וחצי, לפיה הוא הוביל את בתה לבית הכנסת, שם הוא משמש כגבאי, וביצע בה עבירות של מעשים חמורים במיוחד, בשנים האחרונות.

לפני מספר ימים עצרו שוטרי התחנה את החשוד.

מחומר החקירה עלה, כי החשוד פגע בילדה בבית כנסת בעיר, שם כאמור שימש כגבאי, וגם בביתה.

בעקבות התלונה פתחה משטרת פתח תקווה בחקירה, שהובילה לשתי תלונות נוספות מצד הורים, הטוענים כי החשוד ביצע בידליהם מעשים חמורים במשך תקופה ממושכת.

מעצרו הוארך בבית משפט בפתח תקווה בתחילה עד יום ראשון, אז הוארך מעצרו עד יום חמישי.

השופט נחום שטרנליכט מבית משפט השלום בפתח תקווה קבע בהחלטתו: “קיימת תשתית ראייתית מספקת, ואף הרבה למעלה מכך. זאת גם בנוגע למתלוננת הראשונה וגם בנוגע למקרים הנוספים שהחשד בעניינם עלה לאחר הדיון האחרון בעניינו של החשוד… לנוכח המסוכנות הלכאורית העולה מהמעשים המיוחסים לו, אני מאריך את מעצרו עד לתאריך 23 ביוני”.

לחרדים 10 נודע, כי לאחר פרסומה של החקירה התקבלו תוך מספר ימים עוד 11 (!) תלונות בחשד לעבירות דומות בילדות נוספות, שאת חלקן ביצע, על פי החשד, תמורת אתנן כספי.

לפי דיווח של אלון חכמון ב’מעריב’, לוינשטיין קיבל רק לפני כ-10 חודשים תעודת יושר מהמשטרה, ובזכותה החל לעבוד גם כשומר לילה במעון לחסרי ישע של אקים בחדרה.

לפי הדיווח, פרסום מעצרו של הגבאי הוביל לגל תגובות כעס בקרב הציבור החרדי בעיר ורבנים המכירים את החשוד.

“כבר מזמן התרענו על מעשיו  של החשוד”, אמר רב מוכר ל’מעריב’. “הוא הרס את הקן של משפחתו במו ידיו, פגע בילדים והמשיך להסתובב חופשי תחת כסות של גבאי בית כנסת. הוא אפילו קיבל תעודת יושר מהמשטרה כדי לעבוד במעון חוסים. פשוט נורא. התרענו וכלום לא קרה”.

בשיחה עם ‘מעריב’, טענה אמה של אחת מקורבנותיו לכאורה: “בתי הותקפה על ידו לפני כתשע שנים, כאשר הייתה בת עשר. זה נמשך תקופה ארוכה. כולם טענו שיש לה בעיות של קשב וריכוז כאשר הביעה מצוקה. רק לפני כשנה, כאשר התחילה תהליך של שידוך, הכל התפרץ. היא סבלה ייסורים קשים בגללו.

“פשוט הזוי שאדם כזה עובד כשומר לילה באקים – מוסד חינוכי של פגועי נפש בחדרה. פניתי כבר באוקטובר 2021 למשטרה, ועד היום אף אחד לא אמר לי שום דבר”.

במשטרה אומרים לחרדים 10: “משטרת ישראל קוראת לקורבנות נוספים שנפגעו על פי החשד בדרך דומה מהחשוד, להגיע לתחנת המשטרה הקרובה לביתם ולהגיש תלונה בהתאם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סיפור מוזר
    22/06/2022 06:06
    חילוני גאה
  1. דבר ראשון בית הכנסת לא במרכז העיר.
    דבר שני אומנם הוא חרדי אבל הוא לא קשור לקהילה החרדית בית הכנסת וכן אזור מגוריו נמצאים באזור חילוני.
    דבר שלישי אשמח לדעת איזה רב התריע על מעשיו. זה בלבולי מוח.
    ולמיטב הבנתי אחרי שכל כתבה מציגה משהו אחר המתלוננת הראשונה זה אחת שהוא מסוכסך עם אביה.
    וכן לכאורה יוצא שהתלונה שהוגשה במשטרה לא נעשתה לפני שבוע אלא כמה חודשים קודם ורק עכשיו המשטרה התחילה לחקור.
    בתור אחד שמכיר אותו יש לי המון חורים בסיפור הזה. אחכה להתפחויות

  2. סיפור מוזר
    22/06/2022 06:09
    חילוני גאה
  3. יש לי המון חורים בסיפור הזה