רוצים ממשלה חילופית? הליכוד נגד להשלים את פיזור הכנסת כבר מחר

פיזור הכנסת מתקרב: הצעת חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל תעלה מחר להצבעה במליאה • יש עתיד רצתה להשלים את פיזור הכנסת מחר, אך הליכוד ויועמ"שית הכנסת התנגדו - והעברתו תידחה ליום שני הבא • מנכ"לית ימינה: לא פוסלת הקמת ממשלה חלופית תחת נתניהו
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התשפ"ב / 21.06.2022 12:46

ועדת הכנסת בראשות ח”כ ניר אורבך אישרה בצהרים (שלישי) פה אחד את בקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד לקבל פטור מחובת הנחה בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-24 לפני הקריאה הטרומית.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

ההצעה תעלה מחר בטרומית לאישור מליאת הכנסת.

ח”כ בועז טופורובסקי אמר במהלך הדיון: “אנחנו נגררים למערכת בחירות. ברגע שהוחלט על פיזור הכנסת, חשוב שזה יהיה בתיאום. פניתי לח”כ יריב לוין בבקשה להגיע להסכמות על סדרה של חוקים שסביב היציאה לבחירות ועל תאריך הבחירות. ראינו לנכון להגיש הצעה שהקואליציה תהיה חתומה עליה. אני מקווה להגיע להסכמות עם האופוזיציה כבר היום”.

ח”כ אחמד טיבי: “בדרך כלל, במקרים דומים, כאשר יש הצעה להתפזרות הכנסת, הכנסת מתכנסת סביבה. בישיבת הנשיאות שנערכה היום, האופוזיציה ניסתה למנוע מח”כ טופורובסקי להגיש את ההצעה”. טיבי קרא לחבריו, לגלות נדיבות.

ח”כ שלמה קרעי: “אין לי בעיה על איזה רגל השמאל יפול, על הצעה שלנו או שלהם. לאורך כל הקדנציה, כאשר הוגשה הצעת חוק טובה מטעם האופוזיציה, הקואליציה הגישה הצעה דומה. לא משנה, העיקר שתלכו הביתה”.

מוקדם יותר הבוקר אישרה נשיאות ברוב קולות להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, להצבעה במליאת הכנסת מחר – בכפוף לפטור מחובת הנחה.

בינתיים, מפלגת יש עתיד רצתה להשלים את פיזור הכנסת בשלוש קריאות כבר מחר, אך הליכוד ויועמ”שית הכנסת התנגדו. גם הבקשה להצמיד לחוק הפיזור את ‘חוק הנאשם’ נדחתה.

הליכוד צפוי להעלות קריאה טרומית את הצעת החוק של ח”כ שלמה קרעי לפיזור הכנסת.

בתוך כך, שורה של ראשי המפלגות ובכירים סיפקו התבטאויות מסקרנות מאז שעות הבוקר.

יו”ר תקווה חדשה גדעון סער אמר שלהערכתו “חוק הנאשם” יובא בקרוב להצבעה. בריאיון לחדשות 12 אמר סער: “אנחנו נתמוך בחוק לאיסור כהונת הנאשם שאני מאמין שיעלה להצבעה בימים הקרובים. תמכנו בחוק הזה ברמה העקרונית לאורך כל הדרך, כפי שקיים איסור כזה על ראש עיר”.

על ישיבה בקואליציה עם מנסור עבאס פעם נוספת אמר סער: “המשימה היא להגיע ל-61 בלי מפלגת רע”ם ורק אז בהחלט אפשר יהיה לצרף שותפה נוספת שהקולות שלה אלו לא קולות שמכריעים לצורך העברת חוקים כאלה ואחרים. בהחלט צריך ללמוד את הלקח הזה”.

מנכ”לית ימינה סטלה ויינשטיין הפתיעה כשאמרה בריאיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM כי היא מעדיפה הקמת ממשלה חלופית תחת נתניהו במקום הליכה לבחירות. “אי אפשר לגרור את מדינת ישראל רק בגלל שלא נוח לי עם מישהו”, אמרה. “צריך לעשות כל מה שצריך כדי להוציא את ישראל מהלופ”.

ח”כ ישראל כ”ץ מהליכוד הגיב על דבריה: “אף אחד לא מאמין למנכ”לית ימינה אחרי שבנט חתם על תצהיר שלא יישב עם רע”ם. אנחנו לא בונים על הקולות של ימינה”.

שרת האנרגיה קארין אלהרר מיש עתיד אמרה: ” לא רואה את נפתלי בנט יושב תחת בנימין נתניהו”.

שר האוצר אביגדור ליברמן נשא היום דברים בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. “בחירות יפגעו בכלכלה ובביטחון חייבים לשנות את השיטה. מקווה שלצד החוק לפיזור הכנסת נעלה את חוק הנאשם. לא מזהה אפשרות לממשלה אלטרנטיבית”.

יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס הבוקר ליריבה רע”ם, והסביר בריאיון לגל”צ: “אנחנו לא פוסלים את רע”ם ואת חבריה. עם זאת, מנסור עבאס מכר את עצמו לכל מי שבא – אם זה לרב דרוקמן, או בן גביר, סמוטריץ’ ונתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות