העיקר הבריאות: אילו אביזרים רפואיים יש לסובלים ממוגבלות תנועתית?

ניתן לומר שבמישור הרפואי, כמעט לכל מגבלה תנועתית יש מגוון של עזרים טכנולוגיים ופיזיים אשר יכולים להקל על החיים של הסובלים מבעיה זו או אחרת • החל מהליכונים, דרך כיסאות גלגלים ועד לקלנועיות חשמליות: גלו אילו אביזרים יכולים להקל על שגרת היום שלכם
תוכן שיווקי
כ"ב סיון התשפ"ב / 21.06.2022 11:54
הליכונים – מכשיר יעיל ופשוט לטובת המתקשים בהליכה

הליכונים מאפשרים לצעירים אשר סובלים מבעיות אורתופדיות או מוגבלות בתנועה להיעזר במכשיר זה בכדי להתנייד באופן עצמאי. יתרה מכך, גם הסובלים מחוסר יציבות ובני הגיל השלישי אשר קשה להם לנועה למשך זמן ממושך, יכולים להיעזר בכלי רפואי ופשוט זה.

מוצר זה, אינו מחליף את מקל ההליכה הוותיק והטוב, אלא מעניק אפשרות נוספת למטופל ולצוות המטפל להסתמך עליו.

כיסאות גלגלים – הפתרון הפופולארי בעולם לסובלים ממוגבלות תנועתית

כיסאות גלגלים מכניים נחשבים לאביזרים הרפואיים הפופולריים ביותר לסובלים מבעיות תנועתיות.

מדובר בדרך עצמאית להגיע ממקום למקום בעזרת שימוש בשרירי פלג הגוף העליון ולהתגבר על שורה של בעיות, פציעות או מחלות. לטובת מי שאינו יכול להפעיל את כיסאות הגלגלים הרגילים, קיימים כיסאות גלגלים ממונעים. כסא גלגלים חשמלי הינו פתרון נפלא אשר מאפשר למי שמוגבל בתנועה להגיע ממקום למקום ולנווט בעזרת פרק כף היד.

קביים – כלי עזר של ממש למי שמתקשה בהליכה

קביים מוכרים גם למי שלא סובל ממגבלות תנועתית קבועה והם נפוצים מאוד מזה עשרות שנים. הם מעניקים תמיכה למי שיכול לעמוד על רגליו אולם מתקשה בהליכה ומספקים משענת של ממש לאורך כל הדרך.

ישנם שני סוגי קביים: קביים אוקסילריות וקביים קנדיות. האחרונות נחשבות חדשות יותר אולם בהחלט שני הסוגים תורמים לשדרוג איכות החיים.

רולטור 3 גלגלים – להגברת היציבות

רולטורים משמשים מזה שנים רבות לצורך תמיכה באוכלוסיות אשר סובלות ממוגבלות תנועתית אולם יכולים להתנייד בעצמם ברמה זו או אחרת. היתרון של הרולטור בעל שלושת הגלגלים, טמון ביציבות שהוא מעניק לבעלי ובעלות המוגבלויות. הוא גם משמש רבות את בני הגיל השלישי ולכן פונקציונלי מאוד. בנוסף, ישנם רולטורים רבים אשר ניתנים לקיפול מהיר.

קולנועיות – הכי קרוב לרכב

קולנועיות שונות מאשר האביזרים הקודמים משום שמדובר על כלי אשר יכול לעבור קילומטרים רבים. הן גם הרבה יותר גדולות (בממדים שלהן) ולכן נחשבים כמעט לכלי רכב עבור בעלי המוגבלות התנועתית.

היתרון של השנים האחרונות הוא ניתן להשיג סוגים אשר נטענים באופן מהיר, מתקפלים וניתנים להחזקה גם בחללים קטנים יותר או כאשר זקוקים לכלי אשר ניתן להטיס לחו”ל.

לסיכום, ישנם מגוון פתרונות ועזרים רפואיים אשר יכולים לסייע לבעלי מוגבלות תנועתית.

חשוב להתייעץ עם הרופאים, הפיזיותרפיסטים וכל הצוות הטיפולי לפני שרוכשים או שואלים פתרון תנועתי זה או אחר ולהתאים את האביזר הרפואי לסוג הבעיה הרפואית. בהצלחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות