בנט: “נעביר את השלטון בצורה מסודרת”. לפיד: “אני אוהב אותך”

נפתלי בנט: "רגע לא קל אבל הכרחי. הבהירו לי שאם תקנות יו"ש לא יעברו, יהיה כאן כאוס - לא אאפשר זאת" • על לפיד: "הוא מענטש ומייצג ציבור משמעותי" • לפיד: "החברות בינינו עמדה במבחנים ונתקלה במכשולים, אבל תמיד צלחה אותם" • "לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשפ"ב / 20.06.2022 20:35

אחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה: ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי הצעת חוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

בהצהרה מיוחדת שנשאו השניים בכנסת – אמר בנט: “אנחנו עומדים לפניכם היום ברגע לא קל, אבל מתוך הבנה שקיבלנו את ההחלטה הנכונה לישראל. הקמת הממשלה הייתה המעשה הקשה בחיי, אך גם הציוני בחיי.

“רצינו להמשיך, האמינו לי, הפכנו כל אבן. לא לכבוד שלנו – אלא לכבודה של הארץ היפה הזאת. ביום שישי האחרון נאמר לי על ידי גורמי ביטחון ואנשי משפט שעם פקיעת תקנות יו”ש, מדינת ישראל תכנס לכאוס. לא אאפשר את זה.

“במשפט שלמה של 2022 בחרנו להיות האמא ששומרת על הילד גם במחיר אישי כבד”.

על יאיר לפיד אמר בנט: “יאיר מגלם מידות של הגינות ואחריות, הוא מענטש והוא מייצג ציבור משמעותי בישראל.

“בימים הקרובים עד לפיזור הכנסת וקיום הרוטציה ביננו אסייע לו באמצעות חפיפה מסודרת – כמה שצריך. נעביר את השלטון בצורה מסודרת. בהתאם להסכם, יאיר לפיד יכנס ללשכת ראש הממשלה. הכרתי בשנה הזו את יאיר, שמייצג ציבור משמעותי בישראל. היו בנינו מחלוקות, אך הבנו שהמדינה גדולה משנינו. אעמוד לצידו של יאיר כדי שיצליח במלאכת הקודש”.

במהלך דבריו, האור כבה  באולם.

לפיד: “כמה סמלי”.

לבוחרי ימינה שהתאכזבו ממנו אמר בנט: “אני מבין אתכם, המהלך שעשינו לא היה קל, עשיתי את זה לשם שמיים, האמנתי שהיה הכרחי להוציא את ישראל מהבור, לא היתה לי אופציה לחמוק מזה”.

שר החוץ  יאיר לפיד אמר: “יהיו לי עוד מספיק הזדמנויות לפנות למדינת ישראל. כרגע אני רוצה להודות לשותפי, ראש הממשלה נפתלי בנט, על האחריות שהוא מגלה היום, על העובדה שהוא שם את המדינה לפני האינטרס האישי.

ואני רוצה להודות לו על עוד דבר. על החברות, אני מאוד אוהב אותך. החברות בינינו עמדה במבחנים ונתקלה במכשולים, אבל תמיד צלחה אותם.

ראש הממשלה בנט צעיר ממני ועוד נכונו לנו עלילות יחד. הוא מנהיג ישראלי חשוב, מקורי ואמיץ, ואין לי ספק שמקומו הוא בהנהגת המדינה לעוד שנים ארוכות.

מילה על ההמשך: גם אם יוצאים לבחירות בעוד כמה חודשים, האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. אנחנו צריכים לטפל ביוקר המחיה, לנהל את המאבק באיראן, בחמאס ובחיזבאללה, להתייצב מול הכוחות שמאיימים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית.

מה שקרה בימים האחרונים, מה שקורה כאן הערב, היא הוכחה נוספת לזה שהמערכת הישראלית צריכה שינוי עמוק ותיקון גדול. לפני שנה התחלנו את התיקון הזה, אנחנו ממשיכים בו עכשיו, וממשיכים יחד.

מה שאנחנו צריכים לעשות גם היום. לחזור לרעיון של אחדות ישראלית. לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים. להזכיר לעצמנו שאנחנו אוהבים אחד את השני, אוהבים את המדינה שלנו, ורק ביחד ננצח.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    21/06/2022 14:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לוזרררר