הרב יצחק לוי ערך אירוע עם קייטרינג בלי תעודת כשרות

חרדים 10
|
כ"א סיון התשפ"ב / 20.06.2022 12:36
רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות חגג אירוע רב-משתתפים באולם, עם קייטרינג בלי תעודת כשרות • הרב לוי, ממובילי המאבק ברפורמת הכשרות: “זו סעודה משפחתית” • ח”כ יוליה מלינובסקי: “עכשיו הכל ברור למה הוא נגד – כי הכשרות לא מעניינת אותו, מה שמעניין אותו זו המסחרה והכסף”

הרב יצחק לוי, רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, ערך אירוע – והזמין קייטרינג, ללא תעודת כשרות.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

לפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, באירוע, שבו נכחו עשרות משתתפים, חגג הרב לוי את אירוע החינה לבתו, ואף שהאוכל היה כשר – הקייטרינג שסיפק את השירותים פועל באופן פרטי, ללא תעודת כשרות.

בעל הקייטרינג נשאל השבוע על כך – והשיב: “אני בלי תעודה, יש לי השגחה פרטית”. כשהתבקש לפרט איך הוא עושה זאת, טען בתגובה: “מביא אברך מהכולל שהוא משגיח”.

הרב לוי מקורב מאוד לראשל”צ הרב יצחק יוסף, ונחשב לאחד הגורמים המשמעותיים במאבק נגד חוק הכשרות שהוביל סגן השר מתן כהנא לביטול מונופול הרבנות על הכשרות.

הרב לוי טען עם אישור החוק בממשלה ובכנסת, כי צריך “לצעוק בכל מקום שאי אפשר לסמוך על הכשרות של הרפורמה”, היות והחוק “לא יוכל לחייב את הרבנים להגיד על משהו שהוא לא כשר – כשר”.

במענה לפניית וואלה, מסר הרב לוי בתגובה: “אין שום בעיה לעשות סעודה משפחתית ללא תעודת כשרות, גם בשבת האחרונה עשינו סעודה כזו”.

זאת, למרות שהיה מדובר באירוע רב-משתתפים שכלל גם אורחים נוספים שאינם מהמשפחה, ונערך באולם אירועים קטן.

יו”ר ועדת מיזמי תשתית ושירותי דת יהודיים, ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה: “מתנגד לרפורמת הכשרות ואוכל בלי תעודת כשרות. עכשיו הכל ברור למה הוא כל כך נגד – כי הכשרות לא מעניינת אותו, מה שמעניין אותו זו המסחרה והכסף שאפשר לעשות ממנה”.