אברהם לשם נשלח ל-6 שנות מאסר: תקף ילדה בת 4.5 ליד בית כנסת

אחרי ערעור לעליון: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש של שש שנים בכלא על אברהם לשם - לאחר שהורשע בביצוע עבירות חמורות בילדה בת ארבע וחצי, לפני שלוש וחצי שנים • "הפרקליטות עתרה לעונש חמור יותר, על מנת להעביר מסר ברור ומרתיע"
חיים טוויל
כ"א סיון התשפ"ב / 19.06.2022 22:16

בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר היום (ראשון) את עונשו של אברהם לשם, בת 26, שהואשם בעבירות של מעשים חמורים במיוחד שביצע בילדה בת כ-4.5 מחוץ לבית הכנסת בירושלים, בערב שבת בחודש מרץ 2019.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

בית המשפט המחוזי קבע, כי הילדה חוותה את הדברים שאותם תיארה בעדותה, אולם הרשיע את הנאשם בעבירת מעשה מגונה בלבד, לאחר שזיכה אותו מעבירת האינוס בה הואשם. כן, הרשיעו בעבירת מעשה מגונה בפומבי, במקום מעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות.

על הנאשם נגזר עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי ופיצוי כספי.

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לביהמ”ש העליון ערעור, במסגרתו ביקשה להרשיע את הנאשם בעבירות אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות, שיוחסו לו בכתב האישום, ולהחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לשם גזירת העונש מחדש.

הפרקליטות סברה מלכתחילה כי הנאשם ביצע אונס וכי עדות הילדה ודברי הסיוע של הוריה מבססים זאת ועל כן כתב האישום ייחס לו עבירת אונס ועבירות  נוספות.

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע את הנאשם בעבירת האונס במקום רק בעבירת מעשה מגונה.

בהתאם לפסק הדין של בית המשפט העליון, נדרש בית המשפט המחוזי לשוב ולגזור את עונשו של הנאשם לנוכח ההרשעה גם בעבירת האונס וגזר עליו היום 6 שנים מאסר בפועל, מאסר על תנאי של שמונה חודשים ופיצוי בסך 50 אלף שקלים.

“הפרקליטות עתרה לעונש חמור יותר, על מנת להעביר מסר ברור ומרתיע לעבריינים פוטנציאליים, ובנוסף מסר לנפגעי העבירה כי רשויות האכיפה יפעלו למצות את הדין עם הפוגעים בהם”, נמסר ממשרד המשפטים.

הפרקליטות תשקול צעדיה אחרי שתלמד את גזר הדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מערכת משפט רקובה !!!!!!!!
    20/06/2022 08:38
    מירי
  1. מערכת המשפט עם עונשיה הקלים גורמים להתרבות הסטיות !!!
    אנשים לא פוחדים מבתי הכלא = בתי מלון . יש להם אוכל בשפע פעילויות וכו