הרב ליאור נגד הרשל”צ: ‘חשש שהמניע לדבריו פוליטי ולא הלכתי’

אחרי המתקפה של הרב יצחק יוסף: הרב דוב ליאור יוצא להגנת תלמידו איתמר בן גביר • "עמדתי בנוגע להר הבית ידועה, זה לא סוד. אני אומר שיש מקומות שאסור להיות בהם ויש מקומות שמותר. יש מקום לחשוש שהדברים מגיעים מסיבה פוליטית. אני לא יכול להיות בטוח במאה אחוזים"
חרדים 10
כ' סיון התשפ"ב / 19.06.2022 14:25

המתקפה של הראשל”צ: אמש (מוצאי שבת) תקף הרב יצחק יוסף בשיעורו השבועי את חבר הכנסת איתמר בן גביר בגלל עלייתו להר הבית, בניגוד לעמדת גדולי ישראל.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

בן גביר אמר, בתגובה, כי הוא מכבד את הראשל”צ, אך הוא הולך על פי פסיקתו של רבו – הרב דוב ליאור, מגדולי רבני הציונות הדתית.

בצהרים התייחס הרב דוב ליאור בשיחה עם ‘ישראל היום’ לראשונה לסערה, ויצא להגנת תלמידו: “יש מקום לחשוש שהסיבה לדבריו של הרב הראשי פוליטית ולא הלכתית”.

הוא הוסיף: “עמדתי בנוגע להר הבית ידועה, זה לא סוד. אני אומר שיש מקומות שאסור להיות בהם ויש מקומות שמותר, ויש חשיבות שעם ישראל יעלה למעלה”.

הוא הדגיש: “יש מקום לחשוש שהדברים מגיעים מסיבה פוליטית. אני לא יכול להיות בטוח במאה אחוזים, אבל יש מקום לחשוש”.

בסרטון משיעורו השבועי אמש תועד הרב  יצחק יוסף תוקף: “יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס להר הבית ככה בריש גלי, איזה חילול ה’, לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים. תשים לב, תחשוב רגע אחד, יא אהבל. הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו? זה כל גדולי הרבנים שאסרו, זה עשרות עשרות רבנים.

“מי גרם לזה? אותם הרבנים שיאמרו שמותר להיכנס, הם גרמו למכשול הזה – העוון החמור על צווארם. ובא חבר הכנסת עולה אל הר הבית, מתסיס את הרוחות, וגם כן עובר על כל צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, צריך להתרחק מהדברים האלו, להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו – איזה הנהגות אילו? להיכנס ככה להר הבית?”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בן גביר הזה גונב לי קולות
    19/06/2022 16:26
    אריה דרעי
  1. חוצפן

  2. הפוליטי פה זה דב ליאור
    19/06/2022 16:55
    אברהם
  3. את הרב יצחק יוסף אפשר לבדוק, בקטעי וידאו מלפני 9 שנים מתחילת כהונתו כרבראשי, בהלויית נכד הרב בעדני שנרצח, זה מופיע ביוטיוב, הוא מדבר בדיוק באותה צורה על העלייה להר הבית. דב ליאור ואיתמר בן גביר מתגרים באומות ושופכים דם ישראל, הכל אצלם פוליטי, לקבל כח בכנסת ובדרך עושים הכל. צריך לעצור את המסוכנים הללו, גדולי ישראל מעולם לא תמכו בזה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   10/11/2022 23:21

      א. כנראה שלא למדת את הסוגיה כי יש גדולי ישראל שהתירו ובתוכם המאירי,ועוד.
      ב. תקרא לו הרב דב ליאור, אחד מגדולי הדור.

  4. הבהרה
    19/06/2022 19:08
    א.ש נועם
  5. סגנונו ידוע מפלגתו ידועה הלחצים אשר עליו מהמסייעים לו להיבחר גם כן ידועים.אף על פי כן מכבדים אותו.

  6. חייב להיות שהמניע של הרב הלכתי טהור
    19/06/2022 19:30
    שמעון ביטון
  7. אחן אני מאמין שעניינו שהראשון לציון הוא ליצור מלחמה בתוך הגוש להיפך אם מפלגת הציונות הדתית תביא מספר רב של מנדטים הוא ישמח כי כל המטרה כרגע הוא רק להפיל את ממשלת הזדון