עמית סגל: ש”ס מודאגת מהתחזקות בן גביר אצל מצביעי המפלגה

על רקע המתקפה החריפה של הרב יצחק יוסף על בן גביר, אותו כינה "אהבל" בשל עלייתו להר הבית, מסביר הפרשן הפוליטי: "סביר יותר שגם לאוזניו הגיעו הדי הביקור של בן גביר בשבוע שעבר במעוז ש"ס" • ינון מגל: "את ההתקפה צריך להבין גם דרך סקרים פנימיים שמראים זליגה"
אריה ריבקינד
כ' סיון התשפ"ב / 19.06.2022 10:03

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, מסביר מדוע תקף הראשל”צ הרב יצחק יוסף את ח”כ איתמר בן גביר בשיעורו השבועי אמש.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

“כשהרב יצחק יוסף מכנה את איתמר בן גביר ‘אהבל’ בשל עלייתו להר הבית, הוא הרי לא באמת גילה את דבר העלייה השבוע”, כתב סגל בחשבון הטלגרם שלו.

“סביר יותר שגם לאוזניו הגיעו הדי הביקור של בן גביר בשבוע שעבר במעוז ש”ס בבית כנסת היזדים, אצל הרב אליהו. בש”ס מודאגים מאוד מהתחזקות של בן גביר בקרב מצביעי המפלגה”.

חנן גרינווד מ’ישראל היום’ צייץ: “מאחורי הקלעים של המתקפה על הרב יוסף – סקר פנימי חושף כי הפופולריות של איתמר בן גביר במגזר החרדי גדולה מאי פעם. בתוצאות הסקר התברר כי 20 אחוזים מאנשים שהצביעו לש”ס ועברו לציונות הדתית עושים זאת בשל פעילותו של בן גביר”.

מנגד, עורך מגזין ‘משפחה’ אריה ארליך צייץ: “הראשל”צ רבי יצחק יוסף מצביע על נקודה מאוד מהותית, הרבה מעבר לפוליטיקה: איתמר בן גביר מניף את דגל העלייה להר הבית, בהצהרות ובמעשים, תוך רמיסת פסק ההלכה של כל גדולי הדור החרדיים והרבנות הראשית שהגדירו זאת כחשש איסור כרת. עם כל הכבוד לימניותו, אחד כזה לא יכול לשמש גיבור ברחוב החרדי”.

בסרטון משיעורו השבועי תועד הרב  יצחק יוסף תוקף: “יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס להר הבית ככה בריש גלי, איזה חילול ה’, לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים. תשים לב, תחשוב רגע אחד, יא אהבל. הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו? זה כל גדולי הרבנים שאסרו, זה עשרות עשרות רבנים.

“מי גרם לזה? אותם הרבנים שיאמרו שמותר להיכנס, הם גרמו למכשול הזה – העוון החמור על צווארם. ובא חבר הכנסת עולה אל הר הבית, מתסיס את הרוחות, וגם כן עובר על כל צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, צריך להתרחק מהדברים האלו, להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו – איזה הנהגות אילו? להיכנס ככה להר הבית?”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדים. המפוכחים
    19/06/2022 11:58
    מירי
  1. תורת ישראל —מעניין !!!!!!!!!!!!!!!
    סטיות מיניות בחברה החרדית –לא מעניין !!!!!!!
    אי קבלת בנים ובנות למוסדות לימוד –לא מעניין !!!!!!!!!!!!!
    הטבות לגרושות שסבלו מרורים – לא מעניין !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    עושק גננות ומורות —לא מעניין !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    נשירת הנוער ממוסדות לימוד לרחוב —–לא מעניין !!!!!!!!!!!!!!
    להיות עם נשים חרדיות בכנסת -אסון- עם נשים אחרות– מצויין !!!!!!!!!!
    קידום מעמד האישה -לא מעניין !!!!!!!!!!!!!!!!!
    תורת ישראל ========== אהבת ישראל
    את מי אתם אוהבים ?? למי אתם דואגים .
    החרדי החדש מפוכח – לא יתן את הקול שלו לאנשים שבזים לו !!!!!!!!!!!!!!!

  2. לכל מי שרוצה קצת לחשוב
    19/06/2022 12:47
    מרדכי
  3. אם זה כל-כך פשוט שעליה להר הבית זה כרת הרי גם אכילה ביום כיפור זה כרת ראיתם פעם רב אורתודקסי אחד מתיר לאכול ביום הכיפורים?
    ופה יש כמה וכמה רבנים תלמידי חכמים יראי שמים שמתירים לעלות ( הרב מאזוז, הרב דוב ליאור, הרב יעקב ניסן רוזנטל -רבו של הרב עמאר ועוד רבים)
    ועוד נתון למי שלא יודע עובדות
    למעלה מ 46,000 יהודים עלו להר הבית בטהרה מתחילת השנה
    האם שמענו כזה דבר על אכילה בים כיפור?!
    ודאי שלא!
    אז כנראה שמה שאומרים שיש איסור כרת בעליה להר הבית זה ממש לא פשוט!
    קצת רקע בנושא:
    הר הבית יש בו מקומות שאסורים לטמאי מת והם קודש הקודשים העזרה והחיל. מלבד אלו המקומות הר הבית עצמו מותר בטמא מת, כמו שכתב הרמב”ם (ספר עבודה, הלכות ביאת מקדש, פרק ג הלכה ד) : “טמא מת, אפלו המת עצמו מותר להכנס להר הבית, שנאמר: “ויקח משה את עצמות יוסף עמו” (שמות יג,יט) עמו במחנה לוויה.” עכ”ל
    א”כ כיצד יש רבנים שאומרים שיש איסור בעליה להר הבית?
    כל אותם רבנים אוסרים מ 2 סיבות;
    1 יש חשש שהעולים להר הבית יכנסו למקומות האסורים לטמאי מת.
    2 לא יודעים היכן אלו המקומות של קה”ק והעזרה.
    על שתי הסברות הנ”ל סבורים הרבנים המתירים שכיון שיש תשובה מפורשת של הרדב”ז (תשובה תרצ”א) שמתיר עליה להר הבית, והרדב”ז כותב שיש בידו מסורת וודאית שכיפת הסלע (הכיפה הזהובה) שם מקום קודש הקודש, ולפי זה אפשר לחשב את שאר המידות של ההיכל ולדעת את המקומות המותרים לטמאי מת.
    2 איסור העליה להר הבית על ידי הרבנות הראשית איננו פותר את הבעיה שתיירים יהודים-חילונים ולהבדיל גויים ממשיכים לעלות למקומות האסורים. אך לעומת זאת כאשר יהודים עולים בטהרה להר הבית; א’ המסלול שבו הולכים איננו בתוך המקומות האסורים. ב’ המודעות של עליה בטהרה גוברת אף בקרב אנשים שלא היו מקפידים על כך.
    ומה עוד שהימנעות עליית יהודים להר הבית מפקירה את מקום המקדש לידי הווקאף ושאר שונאי ישראל,
    היש לך חורבן הבית גדול מזה??!
    לכן ודאי שיש בכך מצוה גדולה לעלות להר בית ה’ בטהרה, ולקיים את מאמר הכתוב: כִּי אִם אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם מִכָּל שִׁבְטֵיכֶם לָשׂוּם אֶת שְׁמוֹ שָׁם לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָׁמָּה (דברים יב ה)

  4. עליית ח"כ בן גביר להר הבית.
    20/06/2022 07:13
    שמואל חולון
  5. אני מבין אחרת את עליית בן גביר להר הבית. כאשר המדינה אינה מראה ריבונות על הר הבית הוא מעוניין לקוע ריבונות על שייכות ההר לישראל ולאו דווקא מן הבחינה הדתית.